Gå til innhold
Arkivverket

[#57053] Elverum, viede 1893-1895


Gjest Jan Kristoffersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Kristoffersen

Hei.Jeg finner ingen kirkebok som inneholder viede i Elverum i tidsrummet ca. 1893- 1895.Er det noen som vet om dette mangler, eventuellt hvor jeg kan finne det.mvh Jan Kristoffersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronny Rismyhr Haugen

Hei!Viede 1893 dekkes av Elverum ministerialbok 1880-93: LenkeViede 1894-1895 står i den neste ministerialboka i rekka, påbegynt 1. januar 1894. Denne boka er ikke innlevert til Statsarkivet, men befinner seg fremdeles på kirkekontoret i Elverum. Boka dekker viede og døde 1894-1914, og inneholder også inn- og utflyttinger samt inn- og utmeldte av statskirken. Utmeldte går helt opp til 1955, og det er vel derfor boka ennå ikke er avlevert.Jeg har en avfotografert versjon av viede (og døde) 1894-95 og kan godt gjøre oppslag.(Mellom 1874 og 1896 finnes ikke klokkerbøker for Elverum, men fra 1896 ble det igjen ført klokkerbøker, og disse er skannet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Kristoffersen

Hei Ronny.Takk for opplysningene. Jeg søker vielsen til Christian Mikkelsen og Anne Andersdatter som sannsynligvis fant sted i Elverum i dette tidsrummet.Mest sannsynlig i 1894-95. Det hadde vært kjempefint om du kunne gjøre et oppslag på dette.mvh Jan Kristoffersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ronny Rismyhr Haugen

De står på første side:Gift 2. juni 1894, Elverum. Hans 2. og hennes 1. ekteskap. 'Kristian Mikalsen Langvæg' og 'Anne Andersdatter Bækkeløkken'. Han skomaker og opph. i Løten. Han født i Løten 1840, hun på 'Bækkeløkken' 1863. Han konfirmert i Løten 7.10.1855, sønn av 'Husmand Mikkel Paulsen Høllingstadeie'. Hun datter av 'Selveier Anders Olsen Bækkeløkken'. Forlovere: lærer J. Hansen og skomaker Kr. Kristiansen. Brudgommens første ekteskap oppløst ved hennes død 1883.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.