Gå til innhold
Arkivverket

[#57055] Sjur Olsen Holdhus f. 1727 i Samnanger flyttet til Sætre i Åsane (Hamre)


Gjest Kenneth Bratland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

Sjur Olsen Holdhus f. 1727 i Samnanger gift 1755 med Brita Nilsdatter Rød. De bodde på Sætre i Åsane i perioden 1757-1763. Mens de bodde på Sætre fikk de barna Synneve f. 1758 og Ole f. 1760 d. 1760. Sjur sine foreldre har jeg kontroll på, men jeg vet ikke hvem foreldrene til Brita Nilsdatter Rød er.Er det noen som vet hvordan det gikk med dette ekteparet. Fikk de flere barn? Eller hvor endte de sine dager?Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Mange takk for nyttig opplysning vedrørende Barbra. Men fremdeles ønsker jeg å vite hvor det ble av Sjur og hans kone Brita.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Het kona til Sjur Brita Nilsdatr Rød eller Brita Nilsdt Bøe?I bygdeboka s. 239 står det nemlig Bøe. Studerer du kirkeboka nærmere ser det faktisk ut som en B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

En Nils Haldorsen Bøe gifter seg i 1726 med Madela Olsdtr Bøe LenkeKan det være en ide å sjekke? Jeg er og interessert i dette da Sjur var bror til en av mine tipper. Jeg har ikke funnet noe mer om henne heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug R. Petit

Dersom det virkelig stâr Röe, sâ kan disse være kandidater til foreldre: Nils Sandersen Gangstö og Marta Larsdtr Röe: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=OSVIGDE&gardpostnr=366&merk=366#ovre>LenkeI 1715 var det en annen fra Böe som gifta seg: Nils Christophersen og Agneta Knudsdtr Övredal: LenkeEt annet par fra Böe kan være Nils Olsen og Kari Persdtr, begge fra Böe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.