Gå til innhold
Arkivverket

[#57056] Erik Johannesen Linquist Tomta, kanskje svensk.


Gjest Sidsel Pihl Haugen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sidsel Pihl Haugen

Erik Johannesen Linquist Tomta, kanskje svensk, bodde i Sanneherred og Tjølling og kanskje i Larvik. Gift med Anne Marie Pedersdtr. (som døde 1844 på Auby i Tjølling), fikk en sønn Abraham Eriksen i Sund april 1811. Verken Erik eller Abraham finnes i kirkebøkene i Sund. Erik levde i 1838, og ble sannsynligvis enkemann i 1844. Abraham døde i 1874.Jeg har fått mye hjelp i debattforum med denne tip-tip-oldefaren min tidligere, og nå spør jeg igjen: Er det noen som kan gi meg et tips om hvordan jeg skal finne ut når Erik døde og hvor, slik at jeg kan få alderen på mannen, og med litt hell fødselsåret. Jeg har saumfart i kirkebøkene for Tjølling, Larvik og Langestrand, uten resultat.Jeg synes det er så fristende å spørre i debattforum, for dere har gitt meg så mange gode tips før.Med hilsen Sidsel Pihl Haugen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.