Gå til innhold
Arkivverket

[#57057] Oppslag bygdebok for Sandsvær


Gjest Wenche Schjoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Schjoll

Hei er det noen som kan være behjelpelig med oppslag i bygdeboksen for Sandsvær?Jeg er på jakt etter opplysninger om Mons Evensen (født 25.12.1782) og kona Goro Hansdatter Sætra. De giftet seg 12.02.1804 og fikk så vidt jeg vet 8 barn (Gunild 1804, Anne Marie 1806, Hans 1810, Even 1813, Hans 1815, Elen Karine 1818, Lars 1820 og Even 1829).Goro Hansdatter Sætra har jeg ingen opplysninger om. Mons Evensen's foreldre tror jeg skal være Even Monsen Wiger og Marte Larsdatter Liøterudeie.mvh Wenche Schjoll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Mons Evensen er sønn av Even Monsen Wiger fca 1753 og Marthe Maria Larsdtr Wulfsberg f1754, gift 1782. Hennes foreldre Lars Pedersen Glenna fca1721 d 1764 og Kari Andersdtr Meskestad f1717 gift 1754 Gro/Guri/Goro Hansdtr f ca 1781 foreldre Ole Hansen død ca 1797 og Gunhild Jonsdtr død ca 1790. Ved skifte etter Gunhild hadde hun ingen slektninger i bygda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Schjoll

Tusen takk Anne, nå har jeg noe mer å undersøke videre. Står det mer informasjon om disse personene i bygdeboken og i tilfelle i hvilket bind (lurte på om jeg skulle låne den/de på biblioteket)?Og en ting til, ligger skiftene for Sandsvær ute på nettet?Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Nei, skiftene ligger ikke på nettet. Mons Evensen finner du i bok nr 6. Goro Hansdtr står det ikke mere om. Det står heller ikke mere om Lars Pedersen Glenna og Kari Andersdtr Meskestad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.