Gå til innhold
Arkivverket

[#57060] Michel Persen/Mikkel Pedersen, f. 1757, Sletbak, Hamarøy - samisk opphav?


Gjest Kjersti Stubø
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjersti Stubø

Har fått så fantastisk hjelp her inne tidligere , så jeg prøver meg igjen, amatør som jeg er :)Jeg lurer på hvem som er foreldre til Michel Persen/Mikkel Pedersen f. 1757, bosatt Sletbak, Hamarøy. Ser for meg ut til at Sletbak skal ligge et sted mellom Hamsund og Lapposen (?) Han skal ha vært gift med Karen Jonsdtr, f.1755. Er Mikkel et vanlig etnisk norsk navn på disse kanter på den tida, eller kan han ha samisk opphav? Hvordan kan man evt finne ut av dette?Svært takknemlig for tips her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Jeg har sett på skiftene i Salten, men finner ikke noe mer om Mikkel Pedersens bakgrunn. Mikkel er slik som jeg forstår det, et vanlig navn i disse traktene på denne tiden - i alle fall etter skiftene å dømme.Siden det er jeg som har referert fra skiftene og funnet denne Mikkel Pedersen/Persen - lager jeg en Lenke til den forrige debatten i fall noen kan verifisere de opplysningene som er der. Man bør nok ta en kikk i kirkeboken for å være helt sikker på at dette er den riktige slektssammenhengen.Håper noen har tilgang til bygdebøker for området og kan slå opp.Lykke til!IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.