Gå til innhold
Arkivverket

[#57061] Gjert Larsson Solheim, Nordalsfjord i Sunnfjord


Gjest britt sunde årbrot
 Del

Recommended Posts

Gjest britt sunde årbrot

I følge bygdeboka frå Nordalsfjorden var Gjert larsson f. 1741 d. 1822 gift med søskenebarnet Kari Larsdt.Solheim f. 1745 d. 1836. I den samme boka har far til Gjert, Lars Rognaldson ei datter Kari som er født 1745. Er det her ein skrivefeil, eller var det 2 stk. Kari som var født samme året? Kan ikkje finne nokon annan Kari på Solheims-gardane som passer med alderen.... Kan nokon hjelpe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Iflg. Digitalarkivet vart det fødd ein Gjert Larsson Solheim i 1745, døypt 24/6 1745.Mine, foreløpige og ikkje verifiserte opplysningar, har Lars Larsson som far til Gjert, og Lars Rognaldson som far til Kari. Glad for om nokon kan verifisere eller avkrefte det.Helsing Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Brandsøy Lystad

På familysearch finner jeg Giert Larsen døpt 24/6 1745. Far er dessverre bare oppgitt som Lars Nordahlen, så det hjelper oss ikke så mye videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Det er fanilien til Gjert, ja.I 1789 var det skifte på garden Skorpa (i Kinn) etter Brite Larsdtr., til enkjemannen Lars Andersson. Paret var utan barn, så alle syskjena til Brite, og borna deira, er nevnde i skiftet. Syskjena til Brite var: Anders Vambaset (gloppen), Søren, Lars Nordal, Nils, Ragnhild, Helga, Ingeborg og Siri.Det er Lars Larsson som fyrst og fremst er interessant her. Lars levde ikkje i 1789, og hadde 8 born: Anders Larsson g. i Bergen, Gjert Larsson Solheim, Johane g.m. Olav Pusarvik, Lisbet g.m. Krispinus Danielson Urane, Gudrid g.m. Rikart Olavson Barekstad, Alis g.m. Anders Andersson Solheim, Marte g.m. Antonius Anga (Førde) og Agnete g. i Bergen.Det er dette skiftet eg legg til grunn for å hevde at Gjert var son til Lars Larsson. Gjert var fødd på Nordal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Iflg. bygdeboka for Nordalsfjorden var eit av foreldra til Gjert altså syskjen til eit av foreldra til Kari. Står det noko om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest britt sunde årbrot

Marita: Dette er en del av familien. Olave (Oline) 25 år var tjenestejente hos Lars Andersson og søster til Gjert. Det stemmer med bygdeboka.Torbjørn:Kari som du har funnet er nok datter av Lars Rognaldsson og søster til Gjert. Gjerts navn er i bygdeboka Larsson Solheim, han var fra Solheim gard. I følge bygdeboka er det ingen Gjert som kom fra noen av dei 5 Nordal-gardane i folketellinga fra 1801. Det stemmer at Gjert og Kari var søskenebarn, men ennå mangler eg kone til Gjert... Kven var det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Her er det noko rart! Kari var kona til Gjert, dei vart gift 16/7 1771 (digitalarkivet): Lenke Eg trur at far hennar var Lars Rognaldson. Gjert hadde ingen syster ved navn Kari iflg. det skiftet eg viser til (med mindre ho var død før 1789). Far til Gjert er utfrå det same skiftet Lars Larsson Nordal. Lars Larsson døydde før 1789.Gjert flytta til Solheim. Han bygsla 1/2 laup smør jord på Solheim frå 1774 av futen Nagel (dette iflg. 'Soga om Flora').

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest britt sunde årbrot

Her er det noko som ikkje stemmer,ja... Har du brukt feil lenke foresten, no blir eg heilt forvirra. Men: første brukerne på Gjerttunet-Solheim er i følge mine opplysninger. Ingvald Rognaldsson f.1635 sønn, Rognald Ingvaldson f.1667 sønn, Lars Rognaldson f. 1708 d. 1775 Barn. Gjert, Kari f. 1745 og Søren, g.m. Sofie Andersdt.Så står det videre: Gjert Larsson Solheim f. 1741 d. 1822 fekk bruket etter faren og g.m. Kari Larsdt. Solheim. Desse 2 var søskenebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

ja, beklager, lenka er feil. Dei vart gift 16/7 1771 iflg. Digitalarkivet.Eg finn berre ein Gjert Larsson Solheim i Kinn, og det var son til Lars Larsson, og fødd i 1745!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Osther

Lars Rognaldson Solheim d. 1775 hadde i følge skiftet disse barna: Ole Larsen Solem, Syneve Larsdatter, g.m. Ole Stavøen, og Karen Larsdatter, g.m. Giert Solem Lenke I debatten vil man også se at Gjert Larsson og Kari Larsdtr var tremenningerHilsen Toril

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

At Gjert og Kari var tremenningar stemmer med mine opplysningar også: Kari si mor var Synneve Andersdtr. og ho var igjen dotter til Anders Gunnarson Øyra. Anders hadde systera Marte Gunnarsdtr. Trettevik, som var mor til Sara Henriksdtr., som igjen var mor til Gjert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest britt sunde årbrot

Takker for all hjelp.... Er nå overbevist om at det er Bygdeboka som har flere feil, og at det jeg nå har av opplysninger fra dere stemmer. Har vært innom alle lenkene, og ting faller på plass og ser riktig ut.Igjenn, stor takk og god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.