Gå til innhold
Arkivverket

[#57062] Beret Johnsdatter, Hitra


Gjest Tordis Trønnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Tordis Trønnes

Er det noen som kan finne ut hvor og når Beret Johnsdatter er født ? Folketellingene har forskjellig fødested. Jeg har søkt litt i kirkebøka for Hitra om mulig å finne hennes konfirmasjon, men den er nesten uleselige.FT 1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=11&filnamn=f61617&gardpostnr=323&personpostnr=2344#nedre>LenkeFT 1875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Og på Family search kom kun dette frem: Beret,født 21 JUL 1839 Hitra . John Sivertsen og Ingebor Iversdatter. Diffust dette.Prøv å finn konfirmasjonen hennes,da står fødestedet,bosted og foreldre!LenkeMvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Fant dåpen til Beret.Se på faren,det er nevnt Stadsbygden og Stordalen ved navnet hans.Han er derfra. Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Dolm i Hitra, Ministerialbok nr. 634A04 (1827-1842), Fødte og døpte 1839, side 108. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2374&idx_id=2374&uid=ny&idx_side=-122>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ble litt dobbelt opp nå,med dåpen til Beret! Det må være feilskriving på tellingen som gjør at Stadsbygd og Stordalen er satt som Beret's fødested. Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Takk Ann-Mary og Kjell !Det er merkelig at det ikke står at hun er født på Hitra i folketellingene ! Det som har forvirret meg er at i kirkebok nr. 4 for Øyer 1824-1841 står det at Ingeborg og John flytter til Hittern 24/5-1841. Beret er ikke nevnt.Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Neste spørsmål er om det er noen som har kjennskap til etterkommere til John Sivertsen og Ingeborg Iversdatter. Sålangt har jeg funnet 3 døtre: Beret født 1839, Ingebor født 1841 og Karen født 1845. Jeg tror jeg har ganske godt oversikt over Karens etterkommere.MvhTordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Knut Ansnes

Hei, plukker frem dette innlegget fra dengang da året var ungt:Kom over vielsen mellom pike Beret Johnsdatter Sageidet ( på Strøm ) og Karl August Annoniasen (?) Strøm, den 13.6.1884, nr. 9 på siden:LenkeBruden var da ca 45 år, og jeg har ikke funnet at paret døpte noen barn i Dolm kirke, Hitra, like før eller de nærmeste år etter vielsen.Søsteren Ingeborg har jeg hittil ikke kommet over i kirkebøkene.mvh Knut Ragnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.