Gå til innhold
Arkivverket

[#57073] jentebarn, død 17 uker gammel, 1873-76


Gjest marit. elisebet totland
 Del

Recommended Posts

Gjest marit. elisebet totland

Jeg er på leit etter nåla i høystakken.Et jentebarn døde 17 uker gammelt en gang i tiden fra 1873 til 1876.Navnet kan være noe med Anna, Marie, Johanne eller kombinasjoner. Mora var ugift Olava Elsine Tollefdatter Ljosdal. Hun kan ha oppgitt navnet Sina. Hun var født i Tastad.I denne tiden hadde mora liten lyst til å bli funnet av myndighetene, så hun kan ha prøvd å skjule sin identitet, og har derfor, muligens ikke oppgitt riktig navn på barnefar. Det kan inneholde Johan og Martin.Utfra min antakelse om at hun prødve å holde seg skjult, har jeg sluttet å lete i dåpsprotokoller, og ser heller i lister over døde/begravde.Moren oppholdt seg i området Stavanger Skien som omstreifer, men reiste mye oppover omkring Bergen i denne tiden, og kan ha vært helt nord til Ålesund.Jeg regner ikke med at noen setter seg ned for å lete etter dette barnet, men alle dere som jevnlig er på søk i kirkebøker, kan jo skrive dette ned bak øret, eller aller helst et sted det blir til en påminning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.