Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest marit. elisebet totland

[#57073] jentebarn, død 17 uker gammel, 1873-76

Recommended Posts

Guest marit. elisebet totland

Jeg er på leit etter nåla i høystakken.Et jentebarn døde 17 uker gammelt en gang i tiden fra 1873 til 1876.Navnet kan være noe med Anna, Marie, Johanne eller kombinasjoner. Mora var ugift Olava Elsine Tollefdatter Ljosdal. Hun kan ha oppgitt navnet Sina. Hun var født i Tastad.I denne tiden hadde mora liten lyst til å bli funnet av myndighetene, så hun kan ha prøvd å skjule sin identitet, og har derfor, muligens ikke oppgitt riktig navn på barnefar. Det kan inneholde Johan og Martin.Utfra min antakelse om at hun prødve å holde seg skjult, har jeg sluttet å lete i dåpsprotokoller, og ser heller i lister over døde/begravde.Moren oppholdt seg i området Stavanger Skien som omstreifer, men reiste mye oppover omkring Bergen i denne tiden, og kan ha vært helt nord til Ålesund.Jeg regner ikke med at noen setter seg ned for å lete etter dette barnet, men alle dere som jevnlig er på søk i kirkebøker, kan jo skrive dette ned bak øret, eller aller helst et sted det blir til en påminning.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.