Gå til innhold
Arkivverket

[#57074] Erich Andreas Nilssønn, Lenvik, Troms


Gjest Ole-Jacob Jorsett
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole-Jacob Jorsett

- ble konfirmert 1822 - 21 år gml. - men hans fødsel finner jeg ikke.. Foreldre ved Conf.: Nils Erichsen og Anne Hansdtr. - et ektepar med samme navn finnes ved FT 1801 i Strinda. Litt søkt?? Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Per Skjæveland

Jeg leter også etter foreldrene til Erich Andreas. Kom det noe ut av kontakten? Samtidig er jeg interessert i opplysninger om foreldrene til kona hans, Karoline Olsdtr Vangsvik. Har dere kjennskap til dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole-Jacob Jorsett

Til Per: Vår leting etter Erich Andreas er resultatløs. Derimot mange Erich'er. Men hvorfor i tilfelle han skulle kalle seg Andreas også er en gåte. Når det gjelder Karolina har vi foreløpig stoppet ved Karen Olina f. 1805 i Tranøy. Det virker ikke usannsynlig at det er blitt Karolina! Hvis så er tilfelle er hennes foreldre Ole Jørgensen, Vangsvig og Kirsten Jensdatter. Kan være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Tore Kvernmo

Hei!Jeg kan kanskje ikke bidra mye her, men det er alltid lurt med alle relevante opplysninger som er kjent. Tråden minner om min Bergenser på vidvanke som havnet i samme område.Ved bla.a. hjelp fra nettstedet til Jarle Gamst Pedersen (jarlegpe.net) finner jeg følgende opplysninger:Erich Andreas blir konfirmert her, Lenvik Mini 1822, nr.10 Permanent bildelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070606610584.jpg>Lenke Han får et uekte barn med Ingeborg Ovedia Hansdatter 19.4.1924, Hanna Caroline Lisabet, nederst, høyre side Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke 16.4.1834 får Erich A. og kona Caroline Olsdatter Vasjord ei datter Olanna Jørgine døpt her (nr.86) Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Sønnen Ergens Christian, f. 22.8.1836, døpt her (nr.113) Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Når siste barnet, Mette Kathrine blir født 18.8.1838, har familien fått Løghelle til etternavn, dåp nr 104 Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.