Gå til innhold
Arkivverket

[#57077] Ringebu, Christen Ingebrigtsen Revling f 1821


Gjest Anne Hildrum
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Hildrum

Christen I(E)ngebrigtsen f 1821 og kona Ane Olsdtr f 1824 i Ringebu, kom flyttende til Harran i Nord-Trøndelag med to barn Ole f 1850 og Randi f 1852. De fikk sitt neste barn Edvard i Harran i 1857. Christen skal være sønn av Engebret Christensen Revling og Randi Johansdtr Opsal. Disse ble gift 27 May 1819 i Ringebu, og jeg kjenner til to sønner til Johannes og Hans. Alle 3 kom nordover til Namdalen.Er det noen som kjenner noe mer til opphavet til Christen og hans kone Ane?Etterkommerne til disse tre brødrene har jeg. Jeg prøver å hjelpe en 78 år gammel svenske å finne ut noe om Gudbransdalsanene hans. (Han er sprek som søren, skal gå Vasaloppet til Søndag)Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Hjertlig takk Svein og Lars, Da kan jeg forskyne svensken med noe mer informasjon om anene hans, og jammen fant jeg ikke en del om min egen slekt også.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Trosdahl

Hei AnneChristen Engebretsen er fetter av min tippoldefar. Jeg har en del opplysninger om denne familien dersom du er interessert.mvh Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

hei Randi,Jeg tar imot alt jeg kan få. Svenskens sønn fortalte at hans far avr overlykkelig for å finne ut mer om de delen av familien han ikke kjente til. min email er anne.hildrum@chello.noAnne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Botterud

Hei Anne,foreslår at du tar kontakt enten med Tor eller med Knut om det skulle være interessant med amerikanske slektninger. Det er nok sikkert disse Grøttum slektningene som har gitt informasjonen som fører til Grong og USA. Jeg tror også at Tor er interessert i å videreføre disse linjene og om du selv har noe å tilføre bør du også gi litt til denne siden med knytning til Ringebu. Har selv en tremenning i USA med aner fra Tretten og hvis mann´s aner også kommer fra Ringebu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Hjertlig takk, Jeg er i kontakt med Tor, men hvem er Knut? Informasjonen ifb med Grong kommer for meg fra bygdebøker, kirkebøker etc derifra. Noe av dette blir slekt av meg, og noe slekt av svensken, så her er det to fluer i en smekk.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.