Gå til innhold
Arkivverket

[#57085] Fredrik Vilhelm Løbel, forvalter Odals Verk, d. 1828


Gjest Kjersti Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjersti Knudsen

Jeg søker etter herkomsten til min tipp-tipp oldefar, Fredrik Vilhelm Løbel, forvalter på Odals Verk, død ca. 35 år gammel 27. april 1828, begravet 3. mai s.å.Min tipp-tipp oldemor, Sofie Julianne Henriksdatter Piper (f. 1805) fikk en uegte sønn sammenmed ham, Wilhelm Fredriksen (senere Heramb), f. 5. mai 1828 på Magnor.Jeg lurer på om Fredrik Vilhelm Løbel har tysk herkomst. Finner et treff på Family Search: Fredrich Wilhelm Lobel døpt i St. Petri kikre i København 21. mars 1793. Denne kirken tilhørte den tyske menigheten i København.Finnes det noen ledetråder på hvor forvalter Løbel kom ifra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Prøvde å legge inn lenke til 1801 for København, men det gikk ikke. Prøver i steden å legge inn lenke til søkesiden http://www.ddd.dda.dk/soeg_person.asp?sit=4For sikkerhts skyld så var dette det jeg fant. Husstand. København (Staden), Øster Kvarter, Matr. 251:Heinrich Wlhelm Løbel, 39 år, gift, husbonde, tracteur (2.ekteskap). Jacobine Janette (Løbel), 24 år, gift, hans kone. Friderich Wilhelm Løbel, 7 år, ugift, hans barn. Caroline Wilhelmine Løbel, 6 år, ugift, hans barn. Johan Adolph Løbel, 3 år, begges barn. Edward Moritz Løbel, 1 år, begges barn. 9 tjenere hvorav 1 var amme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjersti Knudsen

Takk skal du ha!Er det mulig at det finne dokumentasjon i Odal på at dette kan være samme Fredrik Løbel? Kan ikke se av begravning i kirkebok hvor han er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.