Gå til innhold
Arkivverket

[#57092] Agder/Akershus:Gjør oppslag i Bygdeb. Åseral , Kvinesdal,Lyngdal,Aurskog/Blaker


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg har skaffet meg disse bøkene og har dem tilgjengelig iallefall ca. 1/2 år.Trenger du oppslag hjelper jeg deg gjerne.Men husk å oppgi gårdsnavn.Jeg kan ikke lete gjennom hele bøker etter Nilsen,Pedersen,Hansen osv.Vennlig hilsenJan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gine Olsen

Hei!Ang. Åseral: Er det mulig å finne Per Torjussen Lin(d)jord og hans kone Bodil Andersdtr. Aasland? De skulle ha en datter Geirlaug som ble gift med Ommund/Osmund Børresen. Noen barn på de to sist nevnte? En Bodil som jeg ikke finner som døpt noe sted ses her i FT1801 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f11001&gardpostnr=558&personpostnr=4394&merk=4394#ovre>Lenke og en sønn, antakelig død liten, bli døpt i Kristiansand i januar 1784Bodil Andersdtr.s foreldre skulle være Anders Gunnulvssønn Aasland og Gunnhild Ånundsdtr. Kylland (riktig?), men Peder Torjussens foreldre kjenner jeg ikke. Har bygdeboka noe på ham?Interessen skyldes bl.a. min WebDebatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Jan Frode Johansen

Aåseral bygdebok bd.II side 425 :Per Torjuss. Linjord f.1705,dødskifte 25.01.1763 g.m Bodil Andersdatter Åsland, trulova med Per i 1732.Pers foreldre var: Torjus Asbjørnssen Linjord f.ca.1650.Kona ukjent. (Geirlaug ? ? ). Han er nevnt som lagrettsmann o vitnr flere ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.