Gå til innhold
Arkivverket

[#57094] Kaare Johannes Andersen


Gjest Wenche Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Kristiansen

Min onkel Kaare Johannes Andersen reiste til sjöss da han var 16 år ble det meg fortalt. Han var födt i Oslo 4 februar 1917. Han döde i San Diego, California 12 mai 2005. Han giftet seg i Amerika med Maria Shäffer fra Belgia og fikke sönnen Ronald/Ronnie. Jeg skulle gjerne vite hvor min fetter ble av. Da jeg ikke vet Marias födselsdato, eller Ronalds födselsdato er det umulig å finne ut noe mer. Er det noen her som kan hjelpe? Jeg har ringt ambasader i USA, Belgia osv, men umulig å finne ut noe om dem. Takker for all hjelp, eller råd til å komme videre. Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Det er lurt å prøve å finne ein nekrolog, sidan den i tillegg til opplysningar om avdøde ofte kan gje opplysningar om kone, born, slektningar, kvar dei bur osv. Ei nyttig side for søk i nyare nekrologar er nl.newsbank.com der eg får opp nekrologar frå San Diego juni 2005 som fyrste treff. Ein må betale litt dersom ein ynskjer å sjå nekrologane, det same gjeld dersom ein går direkte til San Diego Union Tribune: Lenke .Det ser ut som om Kaare og Maria hadde to søner. Den fyrste er:California Birth Index, 1905-1995 about Ronald Kerry Andersen Name: Ronald Kerry Andersen Birth Date: 11 Jul 1941 Gender: Male Mother's Maiden Name: Schaefer Birth County: AlamedaSocial Security Death Index about Ronald K. Andersen Name: Ronald K. Andersen SSN: 565-58-0960 Last Residence: 95405 Santa Rosa, Sonoma, California, United States of America Born: 11 Jul 1941 Died: 24 Sep 2002 State (Year) SSN issued: California (1959 )U.S. Veterans Gravesites, ca.1775-2006 about Ronald K Andersen Name: Ronald K Andersen Service Info.: SA US NAVY Cemetery: Family Cemetery Cemetery Address: Santa Barbara, CA 93103Greier ikkje å finne nokon nekrolog.Dessutan finn eg ein son til i California Birth Index, som framleis lever.Er Maria og Wilma, som du nemner på heimesida di, to ulike koner?Mvh. Torbjørn Igelkjøn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Eg prøvte å sende litt info om den andre sonen til den e-postadressa som var oppgitt på heimesida di, men den virka ikkje. Dersom du har Ancestry finn du han i fødselsindeksen ved å søkje på Andersen og jentenamn Schaefer. Evt. kan du sende e-post til torbjori(ætt)yahoo.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Eg har sendt mail til Wenche. Tek likevel med litt her til orientering. Nekrologen viser at Kåre berre hadde ein son, og denne sonen må vere fødd på eit seinare tidspunkt. Den Ronald som eg fann er altså ikkje rett person. Seinare skilde Kåre og Marie seg, og ho reiste tilbake til Belgia med sonen. Så det ser ut til at det er der ein må leite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Pröver ogjen i håp om at det finnes noen med nye råd eller ideer om hvordan jeg skal finne ut mer om min fetter i Belgia. Har ikke kommet videre og håper på mer hjelp! Takk! mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.