Gå til innhold
Arkivverket
Gjest erling t endresen

[#57098] Elsa Reiss f. 25.05.1915 i Lilla Edet, Sverige

Recommended Posts

Gjest erling t endresen

Foreldrene hennes skal være Jørgen og Hulda Reiss.Er det mulig å finne ut mer om Elsas herkomst/ hennes foreldre?Det ovenstående er de eneste opplysningene jeg har om Elsa Reiss, bortsett fra at hun er blitt gift, i Norge eller i Sverige, til Hafslund/ Skjeberg hvor hun har etterslekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne Ludvigsen

Eneste jeg fant som kunne minne littEngstrand f. Reis, Hulda VilhelminaKlämma, Hamre, ArbogaDöd 23/11 1966.Kyrkobokförd i Arboga landsförs, Medåkers kn (Västmanlands län, Västmanland).Född 23/6 1884 i Ed (Värmlands län, Värmland).Hun ble gift med denne mannen. Hun kan ikke ha vært ødt utenfor ekteskapet da?Engstrand, Axel EdvardKlämma, Hamre, ArbogaDöd 13/1 1948.Kyrkobokförd i Arboga landsförs (Västmanlands län, Västmanland).Född 2/5 1877 (ingen uppgift om födelseort)Gift man (11/12 1920). -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2005: Arboga landsförs, Arboga kn (Västmanlands län, Västmanland) Änka (13/1 1948). ----

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t endresen

Det er en Hulda Lavinia Reis f. 1887 i Helsingstuna, Gävleborg, datter til Nils Edvard Reis f. 1863, Øremark og Maria Axelina Eriksson f. 1864 i Garpenberg, Falu..... det kan muligens være henne jeg søker, at hun har fått en datter uten å være gift, der faren heter Jørgen? I folketellingen for 1900, Sverige, er moren gift med ny mann, men bor fortsatt i Gävleborg.Men er det mulig å få ut informasjon fra svenske kirkebøker etter 1900, for å finne dette ut nøyaktig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t endresen

Har funnet henne, født i Fuxerna, Elfsborg, av foreldrene Jørgen Fredriksen Reis fra Sarpsborg og Hulda Bernhardine Bernhardsdatter, Foreldrene ble gift i Sarpsborg ca. 3 mnd. etter datteren Elsa Ingeborgs fødsel. Her blir Elsa Ingeborg konfirmert i 1929, Sarpsborg.LenkeSlekten bakover på norsk side har jeg nå oppsporet, jobber videre med Bernhard Olsen og kone i Sverige...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive