Gå til innhold
Arkivverket

[#57098] Elsa Reiss f. 25.05.1915 i Lilla Edet, Sverige


Gjest erling t endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t endresen

Foreldrene hennes skal være Jørgen og Hulda Reiss.Er det mulig å finne ut mer om Elsas herkomst/ hennes foreldre?Det ovenstående er de eneste opplysningene jeg har om Elsa Reiss, bortsett fra at hun er blitt gift, i Norge eller i Sverige, til Hafslund/ Skjeberg hvor hun har etterslekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Eneste jeg fant som kunne minne littEngstrand f. Reis, Hulda VilhelminaKlämma, Hamre, ArbogaDöd 23/11 1966.Kyrkobokförd i Arboga landsförs, Medåkers kn (Västmanlands län, Västmanland).Född 23/6 1884 i Ed (Värmlands län, Värmland).Hun ble gift med denne mannen. Hun kan ikke ha vært ødt utenfor ekteskapet da?Engstrand, Axel EdvardKlämma, Hamre, ArbogaDöd 13/1 1948.Kyrkobokförd i Arboga landsförs (Västmanlands län, Västmanland).Född 2/5 1877 (ingen uppgift om födelseort)Gift man (11/12 1920). -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2005: Arboga landsförs, Arboga kn (Västmanlands län, Västmanland) Änka (13/1 1948). ----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t endresen

Det er en Hulda Lavinia Reis f. 1887 i Helsingstuna, Gävleborg, datter til Nils Edvard Reis f. 1863, Øremark og Maria Axelina Eriksson f. 1864 i Garpenberg, Falu..... det kan muligens være henne jeg søker, at hun har fått en datter uten å være gift, der faren heter Jørgen? I folketellingen for 1900, Sverige, er moren gift med ny mann, men bor fortsatt i Gävleborg.Men er det mulig å få ut informasjon fra svenske kirkebøker etter 1900, for å finne dette ut nøyaktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t endresen

Har funnet henne, født i Fuxerna, Elfsborg, av foreldrene Jørgen Fredriksen Reis fra Sarpsborg og Hulda Bernhardine Bernhardsdatter, Foreldrene ble gift i Sarpsborg ca. 3 mnd. etter datteren Elsa Ingeborgs fødsel. Her blir Elsa Ingeborg konfirmert i 1929, Sarpsborg.LenkeSlekten bakover på norsk side har jeg nå oppsporet, jobber videre med Bernhard Olsen og kone i Sverige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.