Gå til innhold
Arkivverket

[#57103] Borge i Lofoten - Pernille Andreasdatter og Peder Olsen 1770-1850


Gjest Bjørg Brynildsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Brynildsen

Kan noen fortelle meg om Pernille og Peder hadde flere barn enn de tre jeg har funnet og i tilfelle hvor de var født? Hvor kan jeg lete etter Pernille og Peders slekt?Ungkar Peder Olsen fra Valbergs …? og Pernille Andreasdatter ”af Borge ..”? giftet seg i Borge i Lofoten 24. juli 1800. I kirkeboken stor det ……?…… Andreas Christensen Alvestad. Vitner Nils Sørensen Hejro og Christopher Olsen Hejro Under FT 1801 bodde Peder Olsen, 24 år, på gården Alvestad i Borge i Lofoten. Han var bygselsbonde, drev med fiskeri og hadde feavl. Han var gift med Pernille Andreasdatter på 20 år. De hadde datteren Anne Marie Pedersdatter på 1 år. De hadde også en fostersønn, Peder Olsen på 12 år som var en slektning av Pernille.De var bosatt på Lie i Borge da sønnen Jacob ble konfirmert i 1823. Barn som er funnet: Anne Marie Pedersdatter fødtpå Alvestad, Borge i Lofoten i 1801 Ole Andreas Pedersen født på1802 Alvestad Jacob Pedersen døpt i 1804 på Gimsøy, konfirmert i 1823i Borge Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Pettersen

Hei. Jeg har oppført i mine papirer at far til Peder Olsen f. 1779 (død 1855) var Ole Pedersen f.1757 Bakken, Valberg.Foreldre til Pernille Andreasdtr. f.1782 (død 1852) var Andreas Christensen f. 1740 (død 1813)Alstad,og Karen Hansdtr. f. 1742 (død 1806)Løvdal.Du bør sjekke med kirkebøkene for jeg har ikke notert ned hva som var mine kilder.Hilsen Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Brynildsen

Takk, Ann. Jeg har sjekket kirkebøkene tidligere, men skjønner det er noe jeg ikke har fått med meg.Har du notert ned noen barn? Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Pettersen

Hei igjen. Tror ikke de hadde flere barn enn de tre du nevner. Anbefaler en titt på Børje Jonssons (norske)hjemmeside i Digitalpensjonatet. Finner disse folkene med aner. Ser han opererer med noen andre årstall enn jeg hadde notert (Andreas Christensen f. 1742 d. 1801, og Karen Hansdtr. f. 1737). Ville nok stolt mest på Børjes opplysninger siden jeg så langt bare har 'grovforsket' på denne slektsgrenen. Hilsen Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Brynildsen

Takk nok en gang, Ann. Jeg fant litt i 1801 tellingen og i kirkebøkene, nå skal jeg titte på Børjes hjemmeside. Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.