Gå til innhold
Arkivverket

[#57105] Petrine Regine f.1848 Trondheim, Tyding av kirkebok


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei. Her trenger jeg hjelp. Kan noen tyde hele dåps-prottokollen om Petrine. Jeg har min tyding men jeg er redd for å påvirke så jeg vill gjerne holde det for meg selv inntilvidre. Og er det noen som kjenner til foreldrene (min tyding er; ungk......... Amund Pe(d)tersen og pige.... Ana Jo...dtr. Gjeitveiten?) faddere er viktig for å eventuell lokalisere foreldre. Og merknadene som står sist. Petrine er nr. 32. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Trondheim Domkrk: Foreldre ungkarl snedkersvend Amund Petersen og pike Ana? Johansdt., Holstveiten. Faddere: pigen Jonl..? Eide, Karen Helgerød og Oline Berg, ....mand Hans Lange?, ....mand Peder Johansen og ungkarl Ludvig Johansen.Fadderne var ikke lette, så dette er et forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Bredal

Fadderne er: Pigen Pouline Eide, Karen Halvorsd. og Oline Berg, Feiersvend Hans Lange, Guldsmedsvend Peder Johansen og Ungkarl Ludvig Johansen.Mors fornavn er Anne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Takker og bukker til dere alle.Det var som jeg trodde. Etter at jeg la inn dette har jeg funnet flere eterkommere. En bror av Perine hadde en sønn med navnet HYRUM og det er ikke dagligdags så når jeg oppdaget dette 'gikk alt så mye bedre'Hilsen Gunnar A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.