Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Turid Kjærmann Jensen

[#57110] Hvor ble det av Marta Randine Rasmussen f. 6.7.1876 i Oslo ?

Recommended Posts

Marta Randine Rasmussen f.6.7.1876,døpt 30.7.1876 i Trefoldighetskirken i Oslo(konfirmert samme sted 5.10.1890) - foreldre; Peder Rasmussen og Dorthea Martine Abrahamsdtr. Marta gifter seg m/ Oskar Emanuel Kjærmann (f.1875 i Sverige) , de bosetter seg i Larvik hvor de får 2 barn (i 1905 og 1906)+ muligens et tredje barn. Mitt spørsmål er om noen vet hvor Marta og Oskar giftet seg og hvor det ble av Marta etter at Oskar emigrerte til USA i 1907/08 og barna ble boende hos familie av Oskar i Larvik ? Finner ikke Marta død i Larvik eller omegn. Hilsen Turid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Jeg lurer på om denne Oskar Emanuel Kjærmann har noe å gjøre med denne Kjærmann familie fra Sverige i 1900-telling i Larvik? LenkeSkal se om jeg kan finne noe spor.Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her har du vel da Oskaar Emanuels emigrasjon : LenkeHar du sjekket i gravminneregisteret til Dis?Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Gunn ! Det er samme familie , Gustav ,min farfar, er bror til Oskar. Det er Marta som er det store ? . Mvh Turid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Jeg sjekket litt i gravminneregisteret, og der fant jeg følgende begravet i Larvik:Gustav Adolf Kjærmann beg 29/12 1951, Undersbo. ID nr. 1849354 Julie Sofie Kjærmann beg 1175 1968, Undersbo,Arne Kjærmann beg 15/4 1991, Undersbo .Dessuten fant jeg denne gravstøtten i Gjerpen: LenkeMulig at Marta Randine kan være registrert et annet sted, om plassen er i Dis registeret?Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Mulig dette kan være den Mara du søker i 1900, som tjenestepike her? LenkeFortsetter litt leting.Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her er en dame som bruker Kjærman som etternavn ved emigrasjon, muligens en slektning? LenkeKan det tenkes at også Marta Randine emigrerte?Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjærmann i Gjerpen er feil familie , Tj.pike Marta i 1900 har jeg også vært inne på. Asborg er datter av Oskar og Marta. Nei, Marta emigrerte ikke i følge mine tanter. Turid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Ja, da fant jeg altså datterens emigrasjon i det minste. Marta kan vel likevel ha bodd i Larviksområdet til sin død. Vel ikke alle kirkegårder er registrert til nå, så det er vel ikke så lett å spore henne.Du aner ikke noe om hvor gammel hun ble?Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aner ikke når hun dør , men Oskar gifter seg igjen i Usa ca.1918. Har ikke hørt de ble skilt , men det er jo også en mulighet. Nei ,den er ikke lett denne 'nøtta' , har holdt på noen år...Takk for at du engasjerte deg ! Hilsen Turid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.