Gå til innhold
Arkivverket

[#57110] Hvor ble det av Marta Randine Rasmussen f. 6.7.1876 i Oslo ?


Gjest Turid Kjærmann Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Turid Kjærmann Jensen

Marta Randine Rasmussen f.6.7.1876,døpt 30.7.1876 i Trefoldighetskirken i Oslo(konfirmert samme sted 5.10.1890) - foreldre; Peder Rasmussen og Dorthea Martine Abrahamsdtr. Marta gifter seg m/ Oskar Emanuel Kjærmann (f.1875 i Sverige) , de bosetter seg i Larvik hvor de får 2 barn (i 1905 og 1906)+ muligens et tredje barn. Mitt spørsmål er om noen vet hvor Marta og Oskar giftet seg og hvor det ble av Marta etter at Oskar emigrerte til USA i 1907/08 og barna ble boende hos familie av Oskar i Larvik ? Finner ikke Marta død i Larvik eller omegn. Hilsen Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg lurer på om denne Oskar Emanuel Kjærmann har noe å gjøre med denne Kjærmann familie fra Sverige i 1900-telling i Larvik? LenkeSkal se om jeg kan finne noe spor.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Kjærmann Jensen

Hei Gunn ! Det er samme familie , Gustav ,min farfar, er bror til Oskar. Det er Marta som er det store ? . Mvh Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Jeg sjekket litt i gravminneregisteret, og der fant jeg følgende begravet i Larvik:Gustav Adolf Kjærmann beg 29/12 1951, Undersbo. ID nr. 1849354 Julie Sofie Kjærmann beg 1175 1968, Undersbo,Arne Kjærmann beg 15/4 1991, Undersbo .Dessuten fant jeg denne gravstøtten i Gjerpen: LenkeMulig at Marta Randine kan være registrert et annet sted, om plassen er i Dis registeret?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Kjærmann Jensen

Kjærmann i Gjerpen er feil familie , Tj.pike Marta i 1900 har jeg også vært inne på. Asborg er datter av Oskar og Marta. Nei, Marta emigrerte ikke i følge mine tanter. Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, da fant jeg altså datterens emigrasjon i det minste. Marta kan vel likevel ha bodd i Larviksområdet til sin død. Vel ikke alle kirkegårder er registrert til nå, så det er vel ikke så lett å spore henne.Du aner ikke noe om hvor gammel hun ble?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Kjærmann Jensen

Aner ikke når hun dør , men Oskar gifter seg igjen i Usa ca.1918. Har ikke hørt de ble skilt , men det er jo også en mulighet. Nei ,den er ikke lett denne 'nøtta' , har holdt på noen år...Takk for at du engasjerte deg ! Hilsen Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.