Gå til innhold
Arkivverket

[#57136] Sophie i Minnesota, norske foreldre?


Gjest Anne Bjørlo Fiskå
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Sophie født ca 1875, gift 1895 med Peter Christenson fra Norge. I telling for Minnesota 1910 bor de Todd, sammen med sine 6 barn. De får også en datter Hilda i 1911. Sophie dør i 1915.Har alt om Peter og barna, men mangler opplysninger om Sophia - Er det noen som kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Dette var ikke mye å gå ut fra...I flg US census 1900 er Sophia født i juni 1875 i Minnesota av norske foreldre.Men så var det å finne denne Sophia i US census 1880...- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Hei Hanne Line, mener å ha hørt Tvedt nevnt som navn, har funnet dette Minnesota Territorial and State Censuses, 1849-1905 Census & Voter Lists View Image Preview Name: Sophie Tueit County: Swift Estimated Birth Year: abt 1875There's more to see A picture of the original documentAnd things like Census Date Locality Birth Location Gender Race Line Roll Sign up nowmvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Hei Harald Tror du kan ha de rette folka, da det jeg har hørt at Sophia hadde en søster som het Martha, som ble gift Gilbertson. Peter var fra Tau. Så de er fra 'samme' distrikt, Ryfylke.Er det noen som kan si hva opplysninger det var i innlegg nr 2, da jeg ikke fikk 'det opp'.mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Søren Storaker

Søstera Carrie (13) i Minnesota 1880 blei født 16. sept. 1867 på Tveit(en) i Suldal LenkeEi bygdebok fra Suldal kan kanskje fortelle om Johannes Olsen og Kari flytta fra Tveit omkring 1874.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Bjørlo Fiskå

Takk for all hjelp, Harald, Kjell,Lars og Hanne Line. Dette er noe jeg har lurt og fundert på i mange år, så ble det løst i løpet av noen timer, fantastisk. Suldals boka har jeg alt funnet fram. mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.