Gå til innhold
Arkivverket

[#57138] Margit Sofie Roos, född i Rjukan 1914


Gjest Eva Pettersson
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Pettersson

I Rjukan klokkerbok nr 12, sid 13 har jag funnit Margit som nr 59 född 10/5 1914. Men vad heter föräldrarna? Jag läser det som Solman eller Solmon Anond... Roos og Emma Mathilde Moard? Båda lär komma från Sverige men jag vet inte varifrån eller när de flyttade till Norge og Rjukan. Familjen bodde senare i Oslo. De hade fler barn, bl a Elsa, Anna og en jente og en gutt till. Jag har inte kunnat finna var og når de är födda. Jag är tacksam för alla upplysningar om dessa personer.Med venlig hilsen Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn en lenke til kirkeboksiden med Margits dåp her: LenkeJeg tolker kirkeboka slik: Margit Sofie f. 10/ 5 , døpt 16/8 1914. Foreldre: Solman Anondas Roos f. 1871 hustru Emma Mathilde Moard f. 1879 Bosted Egne Hjem .Kan hende noen andre kan hjelpe deg med tolkningen.Mulig familien kan finnes på innflytterlister, om det finnes.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Pettersson

Tusen takk, Gunn og Solveig! Att jag inte tänkte på att söka på konfirmasjonen. Där framgår att föräldrarna hette Salomon Amandus Roos og Emma Mathilda Mård. De har flyttat mycket för alla barnen är födda på olika platser.Dottern Elsa har jag funnit på Family search. Tror att det är rätt person. Född 1907 9/8 men vet inte var. Hon gifte sig Landro och flyttade till USA.Margits konfirmasjon hittar jag inte i Rjukan. Familjen hade kanske då flyttat igen, troligen till Oslo. Någon som kan hjälpa mig med detta.Jag har sett i Gravminneregistret. Många som heter Roos men jag har inte funnit någon som passar med de namn jag känner till.MVH Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Pettersson

Tack Gunn! Dessverre er det nok ikke den familjen. Men jeg har på grunn av den hjelp jeg fått idag til slut funnit Salomons familie. Det krävdes många sökningar i Folkräkningen med olika sökord. Far/mor var Sven Magnus Andreasson og Gustafva Eriksdotter i Reftele, Jönköpings län. Når jeg fick fram namnet Mård fann jeg også Emmas familj i Långaryd Jönköpings län.Men Elsas födelsested, konfirmasjon og vielse har jeg enda ikke funnit. Tacksam för hjälpMed venlig hilsen Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Så fint at du har fått hjelp til å finne rett familie. Da er vel dette Salomon Amandus Svensson her: LenkeVed foreldresøk på Fam. s fant jeg følgende barn av Svend Andreasson og Gustava:Karl Alfrid svensson f. 30 mai 1863, Sonnerbo, Reftele, Jønkøbing.Emma Charlotta Svensdotter f. 9 mai 1868, samme stedJohan Severin Svensson f. 26 okt 1874 , samme sted.Franz Oskar Svensson f. 16 mars 1881, Backsteg, Sonnerbo...Med forbehold om rett avskrift.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

I 1890 tellingen bor Salomon hjemme. Josefina Albertina f 1877, Johan og Fans Oskar det står at han er født i Reftele. De bor på Eæ Westregård. Står at far Sven er f 1828 i Sødra Hestra og mor Gustava Eriksdotter f 1840 i Villstad.Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Augustsson f. Svensdotter, Josefina AlbertinaVetlanda Gästgivaregård 5:30Död 13/4 1956.Kyrkobokförd i Vetlanda, Vetlanda kn (Jönköpings län, Småland).Född 28/11 1877 (ingen uppgift om födelseort)Änka.Dette er trolig søsteren til Salomon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.