Gå til innhold
Arkivverket

[#57146] Skifte etter Nils Nilsen & Bolette Eriksdt. e.1800


Gjest Yvonne Trengereid Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Yvonne Trengereid Eide

Er det mulig å finne et skifte e.l. etter et ektepar som var tilflyttet til Bergen, Sandviken?:Nils Nilsen fra Kårbø i Meland f. 1775 gift 1797 med Botelle Eriksdt. fra Bratshaug i Meland f. 1774. De flyttet til Bergen, Sandviken, hvor de forøvrig finnes i FT 1801. Det siste barnet deres som jeg finner er født i 1807.Nils var matros. Finner kun 1 kvinne når jeg søker på 'Bo' og 'er' ved gravlagde i Bergen 1816-1886: LenkeEr dette nok opplysninger til å finne disse to personene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg ser at Bolette Erichsdatter var enke da hun giftet seg med Jørgen Jensen i 1815:Jørgen Jensen Kleppe Bollethe Erichsdtr ungkarl matros enke søndag Sep 24 Okt 08 1815 NKJeg har forsøkt å finne Nils Nilsen i Undersøkelseskommisjonens rulle 1803-1805. Men har ikke funnet ham. Han skal være der, og ved hjelp av opplysningene der skulle man kunne finne ut når han var på reise, og om det kom melding om at han var død på reisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.