Gå til innhold
Arkivverket

[#57153] Anna Olsdatter, gift med Mathias Olss. Øvre Mundal, Hamre, 2. jun 1805?


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Anna Olsdatter ble gm Mathias Olsson Øvre Mundal 2. juni 1805;LenkeAnna døde 5. november 1865, 89 år gammel, noe som tilsier at hun var født ca 1776. I Hamre blir det født flere Anna Olsdatter omtrent samtidig.Er det noen som vet hvilken som ble gm Mathias Olsson?Jeg har en ide om at det kan være Anna Olsdatter Nedre Mundal, døpt 22. sep 1775, da jeg ikke finner henne gift i 'Vigde i Hamre 1677-1815', mens de øvrige, med unntak av en, finner jeg i denne databasen.Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

I bygdebok for Alenfit Band 2B som ble utgitt i 2007 står det på Mundal øvre bruk 4: Anna Olsdatter f.1776 d.1865, dtr. av Ole Børgeson Fyllingen frå Leiknes.Ole Børgeson Fyllingen frå Leiknes f.1737 d. 1805, g.m. Maritte Halvardsdatter Nesse i Seim f.1737 d.1814. Fikk skjøte på Fyllingen bruk 1 i 1761 av Åmund Arneson. Dette siste hentet fra Bygdebok for Hamre, Vassbygd og Eikanger skulekrinsarMvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.