Gå til innhold
Arkivverket

[#57156] Uekte sønn, emigrert til USA i 1891


Gjest Tone Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tone Pettersen

Min bestefars bestefar Johan August Andreassen f.23.10 1843,bosted Hvaler, Østfold, fikk en uekte sønn Severin Albert f. 28.02 1867. Moren het Anna Dorthea,( Anne Dordy) Syversdatter f. 22.12 1834. Severin Albert emigrerte til USA i 1891, sted ukjent. Etternavnet er ukjent, men sannsynligvis Johansen eller Andreassen. Noen som kan hjelpe meg til å finne ut mer? Han reiste før registreringen begynte på Ellis Island, så det er ikke så enkelt å vite hvor jeg skal begynne.Vennlig hilsen Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Pettersen

Hei Tordis, desverre har jeg ingen flere opplysninger enn oppgitt. Iflg.min far, var det ingen som hørte noe mer fra ham etter at han emigrerte, så det er ikke sikkert han kom så langt som til USA en gang. Mine opplysninger har jeg fra Bygdebok for Hvaler. Har lett etter ham i Utflyttet i kirkebøkene, men ikke funnet ham.Vennlig hilsen Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Karlsen

Da kunne det jo være han her: Oslo #2516 1891 April 17 Severin Johansen m u Sømand 26 Amerika Newyork 773 Usa 210 AngeloIGI Individual Record FamilySearch™ International har dåpen:SEVERIN ALBERT JOHANSEN Christening: 31 MAR 1867 Hvaler, Ostfold, Norway Father: JOHAN AUGUST ANDREASSEN Mother: ANNE DORTHEA SYVERSDR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Pettersen

Hei Nina og tusen takk for hjelpen! Jeg har søkt på familysearch ørten ganger i forskjellige navn og aldri funnet ham. Hvordan går jeg frem for å finne ut av hvor han evnt. reiste videre?Vennlig hilsen Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Pettersen

Hei Alf! Det ser ut som det er samme mann, ja. Det står ingenting om destinasjonen, bortsett fra New York. Han kan jo ha reist videre hvorsomhelst. Tips om hvor jeg kan lete videre?Vennlig hilsen Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Hei !Hvis en ser på emigrasjonsprotokollen så står det at hans bustad er Amerika ! Kan det tyde på at han bare har vært hjemmat en tur ? Altså emigrert tidligere ?Jeg har søkt på folketellingene, men har ikke funnet noen reell kandidat. Jeg har brukt 1891 som imigrasjonsår, men kanskje det er feil ?Mvh Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Pettersen

Hei Tordis, hmm,du er inne på noe der. Så litt på det jeg og, men tenkte at kanskje papirene han fylte ut var på engelsk og at han missforstod litt. Men det min bestefar fortalte, var at Severin dro til Amerika og ingen fikk noe livstegn fra ham etter det. Men det kan jo hende at han reiste 2 ganger.....vennlig hilsen Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.