Gå til innhold
Arkivverket

[#57166] Christen Olson Dahl, fødd 1823 - dissentar i Tromsø/Målselv 1856 -huslyden hans?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Etter at kyrkjebøkene for Troms no etter kvart ser ut til å vera ferdigskanna, vil eg gerne få trekka fram att eit problem frå tema #16178, som framløeis står uløyst:Christen Olson Dahl, fødd i Sogndal 10.1.1823, men oppvaksen på Vikøyri i Vik der faren var kopparsmed, medan mori var jordamor, flytte nordover kring 1850. Han var gift ein første gong, men første kona veit me so langt ikkje noko om. Derimot gifte han seg att i Tromsø 27.11.1856 (kjelde FamilySearch frå Kyrkjebok 1846-1857) med Martha Marie Johansdotter Hunstad, fødd i Bodø 12.5.1834. Christen og Martha Marie busette seg på Lundeborg i Målselv, men ser ut til å forsvinna derifrå tidleg i 1860-åri. To av borni vart vaksinerte i Vik i Sogn, men der ser me heller ikkje meir til denne huslyden. Kanskje utvandra dei til Amerika? Kjende born:* Anna Marie Christensdotter, fødd i Målselv 26.10.1855, ukjend lagnad.* Maren Christine Christensdotter, fødd i Tromsø 18.5.1857, faren oppgjeven vera dissentar, elles ukjend lagnad.* Olufine Cecilie Christensdotter, fødd i Målselv 20.4.1860, foreldri oppgjevne vera dissentarar! Olufine vart vaksinert i Vik i Sogn i juni 1862, seinare lagnad ukjend.* Johannes Martinus Christenson, fødd våren 1863, uvisst kvar, vart vaksinert i Vik i Sogn i 1863, seinare lagnad ukjend.Vigsli som er referert hjå FamilySearch, kan eg ikkje finna, men Martha Marie Johansdotter Hunstad er registrert som innflytt i Målselv i 1854 med fødestad Bodø. Kan det tenkjast at bygdeboki for Bodø kan fortelja noko meir om lagnaden til denne huslyden? Foreldri hennar var Johan Hansson Hunstad og Ane Aronsdotter (Lenke).Eller er det andre som har tips om korleis eg kan finna fleire opplysningar om lagnaden deira?Eg takkar so mykje på førehand!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Vet ikke om det hjelper noe særlig, men jeg fant iallefall lysningen Kildeinformasjon: Troms fylke, Tromsø, Lysningsprotokoll nr. 3 (1851-1872), Lysninger 1856, uten sidenr.Permanent sidelenke: Lenke øverst til høyremvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Og her var vigselen Kildeinformasjon: Troms fylke, Balsfjord, Malangen i Balsfjord, Ministerialbok nr. 3 (1856-1870), Ekteviede 1856, side 161.Permanent sidelenke: Lenke De giftet seg altså ikke i Tromsømvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Kirsti og Anne for nye spennande innoegg om denne huslyden. Med dette er vigsli på plass, og takka vera siste innlegget til Anne er det ogso stadfest at Christen og Martha utvandra til Amerika. Etter dette er det meste om denne huslyden på plass, men eitt stort problem står att:* Christen Olson Dahl vert oppgjeven vera ENKJEMANN då han gifte seg med Martha Marie, og det vert synt til attest frå ein sakførar Karlsen(!). Let det seg gjera å spora opp dette første ekteskapet til Christen Dahl? Kven var sakførar Karlsen?* Elles er det framleis av interesse å få greie på kva bygdeboki for Bodø har å fortelja om Martha Marie og lagnaden hennar...?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvin Andreassen

Christen og Martha giftet seg i 1856 i den da nybygde Kirken på Tennes i Balsfjord. Christens bosted var da Luneborg i Målselv, et sted nederst i Målselvdalen og ute mot Malangsfjorden. Det er derfor merkelig at han giftet seg på Tennes i Balsfjord og ikke i Malangen eller Lenvik. Ved lysningen står det som du nevner en sakfører Karlsen, og at Christens første kone døde for 5-6 år siden, men ved giftermålet står det sakfører Nielsen! og at første kone døde for 6-8 år siden. Christen skal ha kommet opp til Målselv omk. 1850. Noen sakfører Karlsen var det ikke i Tromsø på den tiden, mens jurister Nielsen var det flere av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alvin Andreassen

Hvorfra har du at Christen kom opp til Målselv omk. 1850? Jeg kan ikke finne noen som skulle være kona til Christen og død på Lunneborg i aktuelle periode, men de trengte ikke å bo på Lunneborg på det tidspunktet. Inge døpte barn av Christen. Ingen inn- eller utflytninger er notert. Det nevnes attest fra sakfører, men ikke fra sorenskriver, jeg tenker da på et eventuelt skifte. Men det kan selvsagt være en skrivefeil. Om det skulle være et skifte i Troms, vil det ikke være så lett å finne det da vi jo ikke har noe navn eller sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.