Gå til innhold
Arkivverket

[#57186] Kan noen hjelpe med foreldrene til Anne Andersdatter?


Gjest Lillian Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lillian Nilsen

Pige Anne Andersdtr. og Mons Rasmussen,Kollevåg ble gift 28/5-1787 i Askøy.Hans foreldre var Rasmus Christiansen,Fauskanger og Brithe Olsdtr.Hennes far må hete Anders.Iflg.folket.1801 er moren enke Marthe Olsdtr.66 år-enke etter 1.ste ekteskap. Anne og Mons bosatte seg i Jonasdal(Kollevåg)i Askøy, jeg har på følelsen at Anne er født nord på Askøy/Radøy/Meland.Mons og Anne sin sønn Andreas døpt 6/1-1788-en fadder Mons Andersen,adr.Landsane?(uleselig), Christian døpt 2/4-1795 en fadder Mons Jacobsen,Bragesta? ...fortsetter neste innl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Nilsen

Rasmus døpt 14/11-1797-en fadder Mons Andersen,Fjære?Tjore? (uleselig for meg). Mons døpt 23/09-1804-fadder Mari Monsdtr. og Mons Andersen.Begge adr.Fjære/Tjore? Mons og Anne sin sønn Ole 1792-1849 ble gift m/Rangele Larsdtr.Indre Bragsta. Christian 1795-1861 gift 1817 m/Giertru Larsdtr.Indre Bragstad gift 1820 m/Gjertrud Johannesdtr.Fløysand. Bodde på Skråmestø da han døde. Rasmus 1797-1866 (min tippoldefar)gift m/Petriche Samuelsdtr. De bodde i Varøy (Hanøytangen.Berthe 1800-1869 gift m/Knut Jespersen Turøy. Mvh Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kristinn Hegna

Bidrar til å hente opp igjen denne. Jeg har lett etter Anne Andersdatters fødsel på Askøy i tidsrommet 1760-1770, men har ikke funnet henne der. Her [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8601&idx_id=8601&uid=ny&idx_side=-269>Lenke er derimot en Anne andersdatter Kollevaag konfirmert 17 år gammel i 1782. Det kan ihvertfall stemme med alderen hennes som er oppgitt til 36 år her i FT1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Nilsen

Hei. Takk for at du vil hjelpe meg. I kommunene rundt Askøy har jeg lett etter henne. Jeg finner henne ikke død heller. Ektemannen Mons Rasmussen døde i 1831 i Jonasdal (Kollevåg)Askøy. Eldste sønn døpt 1788 Andreas v/konf.Anders, finner jeg ikke gift eller død.Sønnene Ole f.1792 og Christian f.1795 ble gift og bosatt på Meland.Rasmus f.1797 og Mons f.1804 gift og bosatt nært barndomshj.Datteren Berthe f.1800 ble gift i Turøy i Fjell.Ha det godt. Mvh.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.