Gå til innhold
Arkivverket

[#57191] jeg trenger hjelp til å finne oldeforeldrene mine


Gjest Ina Fjellheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Ina Fjellheim

hei. jeg er ei jente på 15 år som leter etter min oldfar og evt. hans foreldre og besteforeldre.min oldfar het Karsten Fjellheim men er døpt Olsen og født 1900. Han er født i Toten i Oppland men jeg vet ikke om det er østre eller vestre TotenJeg ville blitt kjempe glad om noen vile hjelpe meg i å finne han.Hilsen ina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Johannessen

Hei Ina...Ta en tur på slektshistorielaget.noDette er en side for de som har slekt i Vestoppland.....Her finner du Østre og Vestre Toten, Gjøvik, Vardal osv.....Lykke til Smil fra Eva :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sandblost

I Vestre Toten finnes en gård som kalles Fjeldheim ved folketellinga i 1900. Lenke Det bor ingen Karsten der da, men kanskje han har navnet sitt herfra?Vet du om Karsten hadde noen søsken? Dersom han hadde eldre brødre eller søstre ville det kanskje være lettere å finne familien i 1900-tellinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Da har jeg mere tro på denne kandidaten.Han er født 19.12.1900 i Østre Toten. Foreldrene er Veiarb. Ole Olsen og hustru Karen Fredriksdtr. Dette på bakgrunn av at etternavnet var Olsen. De kan ha flyttet til Fjeldheim senere, for som de vises til i innlegg nr.3, bodde det ingen Ole/Olsen der i 1900. Se post nr.7. LenkeMvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Tja, om du er sikker på fødselsåret, så har jeg ikke greid å finne noen passende kandidat i Vestre Toten til nå. Har kikkert litt på kandidater som heter Karsen med far enten Ole eller med etternavn Olsen. Fant en her som er født 1902 Vestre Toten: LenkeSpørsmål er om du kjenner navn på etterkommere eller søsken?Eneste gård med navn Fjellheim finner jeg bare i Vestre Toten. Det kan jo være at Karsten har tatt navn etter en gård han har arbeidet på. Foreldrene kan godt være fra en annen gård.Flott at ungdommen er interessert i slektsforsking. Håper du får hjelp av lokale krefter til å finne dine aner. Lykke til.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg undres på om du er helt sikker med hensyn til fødselsåret 1900. På Dis-Norges oversikt over gravsteder i Norge, finner jeg nemlig en Karsten Fjellheim født 10.05.1903 og død 19.08.1986. Han ble gravlagt i Oslo. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I Dis gravminneregister fant jeg en Karsten Fjellheim under ID 622513 Begravet Nordre garvlund 28 /8 1986, f. 10/5 1903.LenkeLurer på om det kan være rett mann?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Glemte å si at du kan søke på både fornavn og etternavn, og begge deler.( Finn gravsted) Prøv selv, så finner du han nok her. Dessverre var det ikke bilde av noen gravstøtte.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.