Gå til innhold
Arkivverket

[#57206] Charlotte Lovise Bjørnstad


Gjest Lena Eriksson
 Del

Recommended Posts

Gjest Lena Eriksson

Charlotte var född 1877 i Kristiania. Jag har tyvärr inget exakt datum. Hon gifte sig troligtvis 1899-1900 med svensken Karl Johan Anton Svangren född 1875 i Göteborg. Kanske i Kristiania. Paret flyttade efter giftemålet till Borås. En dotter Borghild föddes i äktenskapet i början av 1900, kanske 1902. Karl Johan Anton dog tidigt och Charlotte flyttade tillbaks till Kristiania med dottern. Vet någon mer om dessa? Vilka var Charlottes föräldrar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Fleitscher

Hei Lena Tror du skal titte her: Johannes Kirken 1875-1881 på år 1877 der er det en pike døpt Charlotte Lovise - født 28 mars og døpt 10 juni 1877 Foreldre er: Even Christiansen Bjørnstad og Charlotte Emilie f. ChristiansenLykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena Eriksson

Tack Turid, det kan vara en ingång. Jag har hittat Even och familjen på Tolbodgatan 40 i 1875 års FT. Många barn, Even är änkling så dessa är i så fall halvsyskon till Charlotte. Jag vet att Karl Johan Anton bodde i Kristiania en tid före bröllopet för att lära sig 'affärer' (han blev sedmera disponent för en läderfabrik i Sverige), så det var säkert där de träffades. Kanske även bröllopet stod där.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.