Gå til innhold
Arkivverket

[#57207] Kirsti Joensdatter f. ca 1713, Vågå. Hennes foreldre?


Gjest Harry Aronsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Harry Aronsen

Kirsti Joensdatter f. ca 1713 på Blessum i Vågå ble 13. jan. 1742 i Dovre kirke viet til Peder Justeson f.ca 1712 fra Nordigard Killi på Dovre. Jeg er på leting etter Kirstis foreldre. I ft 1801 for Vågå er husbonden på Blesom Jon Iversen 54 år. Dette kan jo muligens være Kirstis bror. Noen som har innspill? Mvh Harry A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Det var i hvert fall et skifte på Søre Blessum den 18. april 1722 etter Marit Iversdtr. som da var død.Ektemannen Jon Gulbrandsen levde enda, og følgende barn står oppført: Johannes 14 år, Iver 13 år og Kirsti 9 år.Den Jon Iversen du viser til, var nok helst sønn av Kirstis bror Iver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Böhmer

Faren til Jon Iversen må vel være Iver Jonsen g m Mari Andersdatter Sunde. Jeg har lite opplysninger om Blessum. Jeg vil anta at Kirsti er søster til Iver Jonsen? Iver kan være f 1724 og død 1762, men det er bare en antagelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harry Aronsen

Mange takk for nyttige opplysninger. Jeg kortsluttet nok litt da jeg antydet at Jon Iversen kunne være Kirstis bror, han må jo i tilfelle selvsagt, som Aud skriver, være sønn av broren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.