Gå til innhold
Arkivverket

[#57210] Johannes Istad fra Ål f. ca.1740


Gjest Alf Mork
 Del

Recommended Posts

Hei!Kan noen gi opplysninger om: Johannes Istad fra Ål i Hallingdal? Han skal ha flyttet til Bolsøy, Romsdal ca 1760, der han fikk en sønn: Erik f.ca 1765 i Kleive, Bolsøy. Erik hadde et forhold til Anna Arnesdatter f.ca 1768 BolsøyHilsen Alf Peder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Navnet Istad kommer vel kanskje fra Bolsøy, og da blir det jo ikke enkelt å finne en Johannes fca. 1740 Ål Buskerud.Har du funnet dåpen til Erik i Bolsøy? Jeg har sett i Bolsø 1760-68, også uekte, uten å finne noen Erik Johannesen. Jeg har sett etter konf. 1776-1785 og heller ikke funnet noen, men jeg kan jo kanskje ha oversett han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Berit!Her kan du se et svar jeg har fått i DIS Slektsforum, kopiert, er dette til hjelp?'Johannes .. Istad 'af Aal i Hallingdal', f. i Ål, Hallingdal, Buskerud.I. Erich Johannesen Istad Øverhagen, f. ca 1765 i Kleive, Bolsøy, Møre og Romsdal. Forhold til Anna Arnesdtr. Skjevik (Fuglset), f. 1767-1769 i Skjevika, Bolsøy, Møre og Romsdal, (datter av Arne Arnesen (1) Sølsnes Skjevik og Anne Lassesdtr. Skjevik).A. Elling Eriksen, Øverhagen Ner-Mork, f. ca 1 jun 1796 i Ner-Mork (Ner-Hagen), Bolsøy, Møre og Romsdal. Han giftet seg med Mallena Sivertsdtr. Skjevik (Øverhagen), gift 20 apr 1823 i Bolsøy, Møre og Romsdal, f. 1793 i Skjevik, Vågane, Bolsøy, Møre og Romsdal, (datter av Sivert Larsen Røbekk Skjevik og Anne Olsdtr. Der bort Tolaas (Røbekk)) d. ett 1865 i Mork, Bolsøy.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.