Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jan Søstuen

[#57222] Hjelp til tyding av kirkebok

Recommended Posts

Gjest Jan Søstuen

Rønnaug Simensdatter (f. 1848) på denne lenken: LenkeKan noen hjelpte med tyding av kirkeboka. Rønnaug eller Rønnog er nummer 5 på høyre side. Dette er vel den samme Rønnaug Simensdatter som er gift med Ole Mortensen og som bor på Gutuen i Vestre Gausdal under FT1900.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Eide

Foreldre: Hmd Simen Gundersen Avisberglien, hustru Marthe Torgersd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila Semming Hynne

HeiHer har du innførselen i ministerialboken. Der er den mye tydeligere.Helt nederst nr 88 Lenkemvh Laila

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Thor Böhmer

Simen Gundersen Kvisberglien og Kvisberglien kommer vel fra gården Kvisberg ville jeg tro - i Vestre Gausdal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Thor Böhmer

De har også en sønn Hans S. Kvisberglien og en sønnesønn Torsten f 1889 i Kvisberglien. Så familien bodde der over tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Thor Böhmer

Se for øvrig ft 1900 for Vestre Gausdal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Thor Böhmer

Du kan få det jeg har av forfedre. Tror du har epostadressa mi?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Søstuen

Tusen takk Geir, Laila og Thor. Thor, jeg sender deg en email med litt mere forklaring. Tusen takk.Forresten, i lenken fra Laila så leste jeg hvem fadderene var, og der står det ibidum eller noe sånt etter et navn. Blir det brukt på samme måte som i kildehenvisninger? Regner i så fall med at det betyr at den hvis navn det står ibidum bak er gift med den forestående personen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

De er ikke nødvendigvis gift med hverandre, nei. Betegnelsen betyr bare at de brukte samme gårdsnavn som den foregående. F.eks. 'Ole Olsen Hagen og Anne Jensdtr. ibid.' betyr bare at Anne også bodde på Hagen, ikke at hun var gift med Ole.Mvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.