Gå til innhold
Arkivverket

[#57227] Ellen Elisabeth Olsdatter Strømøen Manger Prestegjeld


Gjest Roy Køllersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roy Køllersen

Jeg prøver igjen. Er det noen som vet hvem foreldrene til Ellen Elisabeth Olsdatter født 1794 (1809) er? Hun var gift med Knud Olsen født Ca 1800. Hvem var hans foreldre? Mvh Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Køllersen

Hei Kjellaug.Takk skal du ha for at du hjelper meg. Det er mulig jeg leter på feil sted.Husmand Knud Olsen gift med Elen Elisabeth olsdatter bor på Strømøen i Manger Prestegjeld. Der får de bla min ane en sønn som heter Benjamin Cristofer født 18 10 1833 Jeg vet om tre søstre av han Jørgina, Caroline ogFredrikke. Men jeg skulle gjerne visst mere bakover i tiden. Er det noen som vet noe mere?Mvh Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Køllersen

Hei Lars.Takk skal du ha for dine opplysninger,- er ikke helt sikker på at det er 'mine'. Årstall stemmer ganske bra, men ikke mellomnavnet til Elen. Det kan jo være at jeg har feil navn i mine opplysninger fra før? Håper på flere innspill om hvor de bodde og eventuelt kom fra?Mvh Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Ser at det er en Elen Ane Olsdtr på Strømøen som dør i 1844 (nr 65) [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11607&idx_id=11607&uid=ny&idx_side=-276>Lenke Elen er i kildene benevnt med flere forskjellige navn - ved Fredrikkes dåp er hun f.eks kalt Elen Benjaminsdtr. Her gifter Knud Olsen Strømøen seg på nytt i 1845.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke L Hansen

Jeg går ut i fra at dette er Straumøy, som ligger nord i Øygarden. Øygarden og Herdla lå under Manger prestegjeld fra gammelt. Det finnes en bygdebok/ættebok for Nordre Øygarden skrevet av Jahn Sjursen som skal inneha Straumøy. Det kan være du kan finne noen svar i denne.Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy Køllersen

Takk til Lars og Vibeke for intressante opplysninger.Vet fremdeles ikke om jeg er inne på riktig spor.Etter det jeg har så er Ellen Elisabeth Olsdatter født i 1809 født på Strømøen og døde der i 1870. Knud Olsen ble født i 1803 og døde også i 1870 på samme sted. Kanskje alt dette er feil og at de kanskje kom fra Vega i Nordland,- jeg finner det ganske sansynlig. Deres sønn Benjamin Cristofer flyttet jo nordover til Meløy igjen. Jeg trenger mere hjelp til dette og er veldig takknemlig for svar.Mvh Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.