Gå til innhold
Arkivverket

[#57233] Gammel dame (104) fra Øvre Eiker (1870-1974)


Gjest Celvin Ruisdael
 Del

Recommended Posts

Gjest Celvin Ruisdael

Hei.Jeg står fast i letingen etter opplysninger om en 104 år gammel dame fra Øvre Eiker.Hun døde i 1974 og var født i 1870.Har noen opplysninger ?c:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

Hei Berit.Det er nok dessverre ingen av de to. Jeg har begge to inne på listen allerede. Klara Beate Hveem, Gjøvik (gravlagt Hoff Ø. Toten) Gina (Regine) Håvardsen, KarmøyGravminnene er ennå ikke komplett for 1974. De har nå 18160 navn (av de 39464 som døde det året)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

For ØVRE EIKER har vi dette oppsettetAnne Nilsen 7 7 1880 - 1 10 1986 106 2 24 fN N Ukjent 1870 - 1974 104 fAnne Nilsen innehar rekorden som kommunens aller eldste. Damen som gikk bort i 1974 er nesteldst. Satser på at hun lar seg finne.Det var 13585 innbyggere i Ø Eiker i 1974 og tilsammen 131 døde i løpet av året

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Oddbjørn Johannessen

Litt utenfor tråden: Det var artig å følge pressekonferansen på NRK i forbindelse med Haakon Lies 103-årsfeiring i dag. Gamlingen har skrevet ny bok, og han turnerte den frammøtte pressen på imponerende vis. Glimrende hukommelse - og like frisk i kjeften som i yngre dager. Sånt gir jo en halvparten så gammel jypling som meg et positivt perspektiv på alderdommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Oddbjørn:For å fortsette på din digresjon: Kan den godeste Lie ha blitt navngitt etter vår, i de dager, nyss valgte konge? Ellers er også jeg enig, det var en opplevelse å høre Haakon Lie i fri utfoldelse (som vanlig).Celvin:Har du mulighet til å sende med din e-postadresse til genealogen@genealogi.no? Jeg har en forespørsel jeg ønsker å sende deg per e-post.Mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Til (8):Are - Haakon Lie er som vi veit fødd 22. september. Dersom han ikkje vart døypt _før_midten eller slutten av november (eg veit ikkje kvar han var fødd), så er kan det vera noko i teorien din. Vi veit at det var folkeavrøysting om statsforma (republikk/monarki den 12. og 13. november 1905, men då var det Ja eller Nei til prins Carl. Men då Stortinget valde samme mannen til konge den 18. november var det kjent at Carl ville ta namnet Haakon og ordenstalet den 7., begge deler henta frå kongerekkja (og i følgje Tore Bomann Larsen: med litt påverknad av polarhelten Fridtjof Nansen).Så dersom Haakon Lie vart døypt kring 18. november eller etter er det mogeleg namnnet hans var eit resultat av rojalistisk begeistring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.