Gå til innhold
Arkivverket

[#57246] Niels Holm, født i Bragernes d. 8/11-1751, gift med ?, var der børn ?


Gjest Jan Holm Thomsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Holm Thomsen

HeiNiels Holm's forældre var Casper Nielsen Holm og Maren Stoltenberg, boende i Bragernes.Vi er i tvivl om Niels Holm blev gift med Anna Holstes ? og/eller jens Munch's datter Anna Munch ?Og om han fik børn ?Vi håber nogen kan hjælpe os videre med nogle oplysninger.Med venlig hilsenJan Holm Thomsen Hobro, DK Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Niels som enkemann i 1801 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=17&filnamn=f10602&gardpostnr=92&personpostnr=727&merk=727#ovre>Lenke Vielsen 24/1 1777 Bragernes Nils Holm og enke Anne, salige Hans Holst. (Enke etter Hans Holst) Lenke En datter døpt 6/5 1780, høyre side LenkeTrolovet 10/12 1763 og viet 16/12 1763 Bragernes Hans Holst og Anne Munch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dette kan vel være begravelsen til Hans Holst, 5/6 1771 Bragernes Lenke Iflg. Familysearch (FS) fikk Hans Holst og Anne Munch 3 barn: Anne Kirstina dpt.14/9 1764, Svend født 3/1 1767 og Anna Elisabeth dpt.18/7 1769, alle Bragernes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Holm Thomsen

HeiTak for svarene vedrørende Niels Holm.Det der forvirrer mig lidt er at pigen aren Carine, som bliver døbt 6/5-1780 ser ud til at have som forældre: Niels Holm og Anna MunchOg d. 3/7-1800 dør Anne Munch i Bragernes: Kjøbman Niels Holm's hustru !Er der flere Niels Holm'er eller ?Hvad betyder det når der er en blyant ved et link: jeg er ret ny i dette slektsforskning.Med venlig hilsenJan Holm Thomsen Hobro, DK, Danamrk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Lenke til dødsfallet til Anne Munch Lenke Jeg kan også nevnet at kjøbmand Jens Munch ble begravet 16/5 1789 på Bragernes, 84 1/2 år gammel.Anne/Anna Munch ble 1.gift i 1763 på Bragernes med Hans Holst. Hans Holst døde 1771 på Bragernes. Deretter ble enka Anne Munch gift for 2.gang i 1777 på Bragernes med Nils Holm. Og samme Anne Munch døde altså i 1800 også på Bragernes.Det som kanskje forvirre er ordlyden i vielsen 1777 : Sign. Nils Holm og enken madame Anna sl. Hans Holstes.... Det betyr: Nils Holm giftet seg med avdøde Hans Holst's enke madame Anna. Ang. blyanten. Mener blyanten som vises etter det jeg har skrevet nå, så er det bare at du skal 'klikke' på den for å kunne lage et nytt svar, men det kan jo ikke væreden for det har du allerede forstått. Så da vet jeg ikke hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.