Gå til innhold
Arkivverket

[#57247] Tyding av kirkebok


Gjest Kjell Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Johannessen

Er det noen som kan hjelpe meg med tyding av Kirkebok for Domkirken i Bergen. Jeg leter etter navn evenuelt fødselsted til foreldrene til Anne Catrine Severine Erichsen f.20 Feb 1833 Døpt 10 Mar 1833 i Domkirken i Bergen. Jeg vet ikke hvordan jeg skal kopiere lenken til kirkeboken men informasjonene ligger på følgende steder : Domkirken 1832 - 1836 Klokkerbok - side 18 - linje 50. Domkirken 1821 - 1840 Ministerbok - side 250 - linje 50.Jeg håper noen kan hjelpe, så jeg kommer videre på denne slektslinjen.MVHKjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Johannessen

Takk for hjelpen Berit. Jeg føler meg nesten sikker på at det er foreldrene til Anne Chatrine Severine som ble gift på Askøy. Men, bare nesten. Når jeg søker på døpte barn av Anders og Johanne i Bergen, finner jeg ikke Anne Catrine født 1833. Er det noen måte å finne bekreftelsen på at det er de rette foreldrene ?MVH Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dåpen til Anne Cathrine i 1833 har du jo funnet selv, og du finner kirkeboka i innlegg (4). Jeg finner heller ikke dåpen i databasen og vet ikke hvorfor. Kanskje de har hoppet over en side eller flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.