Gå til innhold
Arkivverket

[#57267] Kan man bare forsvinne ?


Gjest Birgith Andreassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Birgith Andreassen

Prøver igjen å få hjelp til å finne min tipoldemor Berith Johanna Jensdatter f. 1823. Hun ble i 1851 gift med Jørgen Mathiesen,Limstrand,Borge (Vestvågøy) og får i 1852 datteren Marie Olea (denne er i 1865-tellingen satt bort som fosterbarn). I 1855 får de datteren Jørgina Christine som muligens dør som liten. I 1856 dør Berits mann, og broren Jacob på sjøen. Hvor blir Berith av???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hvor bor de ved barnas fødsler, i 1852 og i 1855, og ved vielsen i 1851 og mannens død i 1856? Dette er avgjørende opplysninger om vi skal kunne hjelpe deg.Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan det tenkes at denne enken i Borge i 1865 kan vare den Berit du søker ( litt omskriving av navn) alders angivelse kan ofte avvike noe i folketellinger? Hun har i så fall en sønn også. LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ja, da svarte jeg omtrent samtidig med Astrid, og trenger ikke legge lenke til barndåpen til Jacob Jørgen, uekte sønn som det heter i kirkeboka.Skulle nesten tro dette var den ettersøkte damen?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

jeg legger inn Marie Olea også som fosterbarn her i 1865: LenkeDet finnes et par samtidigige Karl Nilsener i Borge også, men om en av dem er far til Jacob Jørgen, er ikke godt å Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Oisann,-nå ble jeg glad!. Tusen takk alle sammen! Det er nok rette damen. Hun er født i/på Alvestad og dit havna hun tydeligvis igjen. Nå mangler bare hennes død. PS.Hun bodde i/på Limstrand da hun var gift med Jørgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Jeg trenger stadig hjelp.Jeg har gitt opp å finne Beriths død. Nå prøver jeg å finne ut hvor sønnen Jacob Jørgen Karlsen ble av. Han konfirmeres i Borge i 1880. På 1900-tellinga er han, mora og faren borte. Hvor ble Jacob Jørgen av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Jeg er ikke helt sikker på om Jørgen Nilsen i (14) er riktig mann, for her er Jørgen Nilsen i 1875 med helt andre foreldre...?LenkeK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Undrer meg på om det kanskje isteden er denne gutten som her blir kalt 'Nils' Carlsen og som bor som fostersønn hos ekteparet som var faddere i dåpen? LenkeMen ikke spor av moren her.K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Siden sist har jeg lett og lett etter Jacob Jørgen som voksen. Jeg har lett under 'viede' fra 1888 og utover i 15-20 år både i Borge og Buksnes og jeg har lett i 'utflyttede'. Hvor ble det av denne gutten? Jeg finner ham heller ikke på 1900-tellinga. Gode forslag mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.