Gå til innhold
Arkivverket

[#57276] Østensen?


Gjest Wenche.O. AbeltunTarberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche.O. AbeltunTarberg

Hei kan noen hjelpe mej litt her det gjelder Ingolf Østensen f.1890 Bergen Sverre Gustav Østensen f.1895 Bergen Erling Staalhamer Østensen f.1898 Bergen Alfred Eleonard Østensen f.1900 BergenDisse finner ej i folketellinga 1900 for Bergen barn av Bertel Østensen f 1858 og Ingeborg Østensen f 1870.Er det noen som vet hvorda jeg kan finne ut mer om disse evt fødselsdato og om de giftet seg og fikk familie.Håper noen kan hjelpe mej litt på vei her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charlotte Hagen

For ordens skyld: 1900 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=2&filnamn=f61411&gardpostnr=149&personpostnr=1002&merk=1002#ovre>Lenke, 1865 LenkeI 1900 står det at datteren Nilsine var født i 1873 og at navnet er Iversen. Kan det være søste av Ingeborg og ikke datter?Vielsen mellom Bertel Østensen og Ingeborg Iversdatter i 1892, Gulen i Gulen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche.O. AbeltunTarberg

Hei lenken på innlegg nr 2 har jeg,skulle legge den ved innlegget mitt men da jeg ikke vet kordan jeg legger til lenker frå folketellinger så kom den ikke med men lenken på vielsen er ny. så takk men det var dissa guttane Bertel og Ingeborg fikk jeg er intrisert i. Om Nilsine er syster av Ingeborg vet jeg ikke da hun står kun oppført som Østensen men hun kan ikke ver datter slik det står i folketellinga siden hun er født 1873 og Ingeborg i 1870,så kansje mer trolig søster ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg har en 7 - 8 generasjoner bakover her, mulig jeg har sendt dem til deg för.Bertil Östensen fikk en datter Ingeborg (f. 1880) med Ingeborg Bertine Larsdtr Natlandsmyren för han gifta seg.Dersom du iikke har fått dette, kan du ta kontakt: kellypetit@hotmail.comHer kan du se hvordan du skal lage lenker: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ellers var Nilsine söster til Ingeborg Ivarsdtr Slegesol (kona til Bertel) og foreldra var Ivar Lassesson Slegesol og Gjertrud Nilsdtr, men det er vel ikke av interesse for deg da det ikke angår din side av slekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche.O. AbeltunTarberg

Hei KjellaugJa det stemmer jeg har fått opplysninger om Ingeborg Bertelsdatter f 1880 lenger bak i genrasjoner. og det er nå hennes halvsøsken jeg jakter på nå,da det hadde vert interesant og vite noe om dem ogsåMvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her dör en Sverre i 1917: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=bedo1912&gardpostnr=18278&merk=18278#ovre>LenkeEn Ingolf i 1920: LenkeEn Ingeborg i 1959: LenkeDet kan jo bare være et sammentreff med navna, det trenger nödvendigvis ikke være 'dine'.Men Bertel dör i 1924 for her står det og Kjellevoll: LenkeHer bor de i Rebslagergaden 12 i 1906:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche.O. AbeltunTarberg

Hei KjellaugTusen takk vart imponert da ej såg bilde av gravsteine trodde ikke det var mulig har vert ofte på den sida men ikke fått frem det der. Ser at de budde i Bergen så da fe ej sjå om ej finner etterkommere av dem,og de bruker Østensen navnet ser ej så da vet ej jo det. Ser de hører til under Bergen domkirke da er det vel i den ej skal lete skal ej inn på kirkebøknene,Bergen har mange prestegjeld ser ej ,så det er lettere da en vet hvilke prestegjeld de tilhører.Tusen takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Du finner sikkert Alfred og Olga gift, og det er jo en stor mulighet for at de har barn som lever enda.Ettersom hun/Olga ble födt i 1900 kan en tenke seg at de ble gift rundt 1920. Men det er jo en mulighet for at de giftet seg i en annen kirke enn domkirken dersom du ikke finner dem der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ser ikke ut for at Alfred og Olga gifta seg i Domkirken, har og leita fram til 1930 i Korskirken uten å finne dem der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg finner 69 personer med Østensen som etternavn i Bergen pâ Lenke Kanskje du kunne pröve â ringe noen av dem? Jeg har selv funnet slektninger pâ den mâten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche.O. AbeltunTarberg

Hei har selv gjort det mange ganger,.har også ringt mange Østensen men har flere igjen på lista si.Så det er nok denne måten ej må bruke nå sakl ej finne meir ut om deres etterkommere. Tusen takk for hjlpen iallefall Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Wenche.O. AbeltunTarberg

Er det mulig å finne noe ut om Ingeborg Larsdatter Natlandsmyren f 1859 Fana,Hordaland om hun evt fikk noe familie ektefelle barn eller om hun døde tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.