Gå til innhold
Arkivverket

[#57277] Hjelp til tyding av kirkebok.


Gjest Lillian Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lillian Nilsen

Hei. Kan du som leser dette være så snill å tyde Skannede bøker - Hordaland - Hamre - Fødte/Døpte 1746 -side 115 -nr.49. Kan du tyde alt også dåpsdato.Ha en fin dag i regnværet.Vennlig hilsen Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Hei Lillian!Legger inn lenken for deg. Greier desverre ikke å tyde teksten.Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Hamre, Ministerialbok nr. A 5 (1732-1750), Fødte og døpte 1746, side 115. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11465&idx_id=11465&uid=ny&idx_side=-116>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Jeg prøver, men klarer dessverre ikke alt: Døbt Anders -?- Volles D. Marita. Fad. Niels Volle, Lars Mognstad, Niels Næ??, Lars Oddernes(?), og Marita Mognstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Nilsen

Hei Hans. Takk skal du ha. Farens navn skal vær Anders Nielsen,Valle. De flyttet senere til Odderaas i Lindås. Jeg går ut fra at Mognstad = Mongstad på Lindås. Næ?? jeg klarte ikke tyde noen bokstaver der. Tror står at nr. 48 er døpt i mars. Da er vel nr. 49 det og. Takk igjen.Mvh Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Nr. 48 er døpt 8. mars. Det samme er nr. 49 (det står it = likeledes ved 'døpt'.Det står vel Kari Odderaas istedenfor Lars Oddernæs ? Det kan være Næss. Det var mange måter å skrive bokstaven s på i kombinasjon (dobbel s, men det er vanskeligere å tyde slikt når man ikke er kjent i området og vet hvilke navn som forekommer.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.