Gå til innhold
Arkivverket

[#57287] Ole Fartegnson Tveit, kalt 'Ole Bagge'


Gjest Leif Erik Otterå
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Gilje Dale

Karin. Eg vågar meg ikkje inn på denne Brensilfr.Kanskje du kunne nemna litt meir?.Eg utvidar treet mitt med fylgjande sikre namn: Herborg Samsonsdotter Ænes gift med Samson Fartegnsson d.y.på Linga.Ho var dotter til Samson Fartegnsson(Børsheim). Herborg var vidare oldemor til Lars Nilsson Nes på Spildo.Så kjem noko interessant: Kona til Lars Nilsson Nes heitte Ingebjørg Persdotter Øyerhavn.Foreldre: Per Sjursson Øyerhavn g.m. Gudrun Andersdotter. Besteforeldra til Ingebjørg: Sjur Olsson Øyerhavn f. 1564 g.m. Guro Gusskalkdotter Sunndal.(j.fr.278) Oldeforeldre til Ingebjørg var Gusskalk Samsonsson Sunndal, son til Samson Fartegnsson(Børsheim) g.m. Magdalena Larsdotter Galtung.D.v.s. at oldefar til Ingebjørg var bror til Lars si oldemor. NB! Far til Gusskalk og Herborg var Samson Fartegnsson Børsheim. Ikkje Samson Lodinsson.Dette var nokså samantrengt. Vonar likevel at mange har glede av denne diskusjonen.Har merka meg tråd nr. 12412.Det er ein Loss-familie i Helsingør som kjem til Noreg. Der er t.d. Nils, Henrik m.fl., men eg prøver meg no på slekta til Eufemia Andersdotter, sjå 65026.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Gilje Dale

Siste setning i innlegget ovanfor. NB! Det står Loss-familie, men det skal vera Hess-familie i Helsingør. Grunnen til at eg nemnde dette er at Eufemia, dotterdotter til Nils Hess på Voss vert gift med Samuel Loss.Ole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Erik Otterå

(402) Ole: Du 'utvidar treet' ditt sier du, men dette treet ditt hadde jo disse personene på plass allerede i innlegg (43), da du kom inn i denne tråden. Jeg har ikke sett noe overbevisende dokumentasjon siden, så vi må vel fortsatt leve med disse to Samson'ene, side om side.vh leif erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Gilje Dale

Leif Erik. Eg prøver å unngå personleg kritikk. Har fått ikkje så lite av slikt sjølv. Men du som starta denne tråden, må vel ha fått med deg dei dokumentasjonar som fleire har lagt fram. Du slit framleis med desse to Samsonane. Då ber eg deg om å sjå på mitt innlegg nr 397. Ta for deg dei innlegga som vert viste til der. Serleg 2 innlegg:nr278 og 283. Visste du, då du starta, kven Samson Lodinsson var gift med?. Ta opplysingane om ulike segl på alvor. helsing Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

Hei OleHvor var det Arnfrid la inn det flotte bildet av Mauranger med Ænes i ene ytterkanten og Torsnes i den andre?Mvh Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

Ja, det er rett kart. Tusen takk. Lurer jo på hvordan Kristine Toraldsdatter, datter av Torald Sigurdsson og Brynhild Josefsdatter kunne eie hver sin halvpart av Ænes. De eide også elva på Sunde i Mauranger. Kristine må ha arvet den gjennom sin far, Torald, (sønn av Sigurd Gautesson?). Det opptrer en Brynhild Sigurdsdatter på Voss, som noen mener er datter av Sigurd Guttormsen på Torsnes, men hun kan like gjerne være datter av en annen Sigurd Guttormson, sønn av Guttorm Halleson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Gilje Dale

Karin. Du er no(etter mi meining) inne på noko sentralt. Du kan heilt sikker dokumentera det eg no skriv:På Torsnes budde Sigurd Guttormsson f. oml. 1285 g.m Sigrid Guttormsdotter Norheim, f. omlag 1280.Fylgjande born er nemnde:Halbjørn Sigurdsson. Kom til Våge på Varaldsøy. Brynhild Sigurdsdotter.Kom til Rokne på Voss Guttorm Sigurdsson sjå nedanfor Viking SigurdssonGuttorm Sigurdsson f.oml.1310. Kona ukjend. Born:Gyrid Guttormsdotter. Kom til Ullestad på Voss HerborgGuttormsdotter,Lydvo Sigurd Guttormsson g.m. Herborg Bårdsdotter, Norheim.Desse er etter, mi meining, sentrale i seinare godskrangel. Vonar at dette ikkje stokkar seg til uforståeleg.Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Gilje Dale

Karin, eg gløymnde innspurten. For meg er dette så spanande,du veit ikkje.Herborg Bårdsdotter Norheim er dotter til Bård Karlshovedsson, bror til Josef Karlshovedsson. Brynhild Josefsdotter(ho som eig halvparten av Ænes) og Herborg Bårdsdotter er syskinborn. Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

Hei OleJa,dette bør vi finne ut av. Vi er iallefall enige om at Torsnesslekten eide hele nordsiden av Maurangerfjorden, jf vitnemål fra ca 1400 da hardingene var på julebord på Talgje, og siden fruene Brynhild Josefsdatter og Kristina Toraldsdatter eide hele Ænes og lakseelven på Sunde, da er vi så godt som inne i enden av Maurangerfjorden, og det er tvilsomt om det kan ha vært andre eiere imellom.Vedk. Gyrid Hallbjørnsdatter. Hallbjørn Sigurdsson er nok sønn av Sigurd Hallvardsson som kjøpte jord på Voss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Karin, du kan vel ikkje for alvor meina at Kristine Toraldsdotter var dotter til Brynhild Josefsdotter (408)? Kristine måtte då utan tvil vera dotter til Adalis Erlingsdotter (og Hr. Toralde Sigurdsson).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

Hei, ser jeg har formulert meg klønete, men denne ref.har vært brukt før i denne debatten, feks innlegg 122 og 224. Kristine var datter av hr. Torald Sigurdsson. Debattene blir så lange og uoversiktlige, hr. Torald Sigurdsson hadde vel noe felles gods med hr. Gaute Eriksson?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Hei Karin!Eg las nok innlegget ditt (408) for isolert slik at eg oppfatta det som stod der på feil måte. Elles har også eg kome fram til at Gaute Eriksson på ein eller annan måte var i slekt med Kristina Toraldsdotter. At det var ein Bottolf Eindridesson blant arvingane til Kristine (på farsida) gjer ikkje dette mindre truleg. Ein må likevel vera open for at ein eventuell slektskap mellom Gaute og Kristina gjekk gjennom Adalis, mor til Kristina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Gilje Dale

Karin. Eg er sterkt opphengd i dette at odelslova har på denne tida vore innverkande i slektene og i kulturlandskapet, i 500 år med visse. Ikkje minst i privat eigedomssamanheng. Men, men.Kan me ta utgangspunkt i Gaute Eriksson? Magnus Mardal hevdar at Gaute kanskje kan vera syskinbarnet til Toralde Sigurdsson.Kan det vera at Gaute Eriksson er nærare knytt til Karlshoved-folka enn me ofte kan få inntrykk av? Kan t.d. mora hans vera av dei?. Det er Karlshoved-folka som prega Torsnes og Norheim i arvesaker.Elles veit me at Brynhild Josefsdotter avsto arveretten sin etter Sigrid Torsteinsdotter til borna til Bottolv Einridesson på Finne. Ser med spenning fram til diskusjon mellom deg og Finn Oldervik.Det er ikkje for å gjera dette vanskeleg og innfløkt.helsing Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Gilje Dale

Knut Handeland. Sjå 51153. Du skriv:'Erik Ivarsson gift med Sigrid Sigurdsdotter på Ulvestad'. Du veit at andre nemner Sigrid på Torsnes gift med Sigurd Gautsson(n. 1260)Du er den som i innlegga dine oftast nemner Karshoved-ætta som sterkt pregar slektene på Torsnes, Norheim, Finne, Ullestad. Det vert sterkt inngifte Torsnes, Norheim og Ænes. Skiftet på Torsnes i 1497 er eitt av vitnemåla om det.Du og Finn må greia å verta samde: Heitte far til Gaute Eriksson anten Erik Ivarsson eller Erik Sigurdsson? Godt nytt år til deg, helsing Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

Hei OleFar til Gaute Erikson heter Erik Sigurdsson. Og her har du besten, Sigurd Galte som var gift med Margreta Sigurdsdatter, Fet, Ask og Sandvik kan være hennes medgift. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

Hun får iallefall halve skogen i Ask da, det er broren Isak som får jord i Fet. Ikke noe Hardangergods her, kun eiendommer i Kvinnherad. Har du lest Jo Rune Ugulen sin artikkel i NSHT Bind XXXIX-hefte 3? Iallefall, Eirik Sigurdson er sønn av Sigurd Gauteson som har en bror Tore Gauteson. Tore er far til Greip og Ivar osv. Har du det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Gilje Dale

Karin. Eg har kanskje lese lenka vrangt.(417) Eg les det slik at det er Sigurd Galte og Torleiv Erlingsson som 'kunngjer'. Det er ein annan Sigurd som er gift med Margreta.Elles er du vel samd i at Karlshoved-ætta er eit sterk innslag i Torsnes og Norheim? Inngifte?. Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

Helt enig Ole, det gikk litt kjapt i svingene. En bør heller holde seg til grytene, når det er det egentlige gjøremålet. Jeg tutler helst på med Eidfjord p.t., en må jo ha noe håndfast eiendom når det gjelder disse slektene.Greip Ivarson eide Sæbø i Eidfjord[url="http://www.dokpro.uio.no/perl/middelalder/diplom_vise_tekst.prl?b=7564&s=n&str=>LenkeHan kjente jo Erlend Philippusson.Lenke Denne Greip Amundsson som eier i Sæd, ser ut til å være en bemidlet mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Gilje Dale

Karin. Me har ikkje tenkt å gje oss, og no nett etter innhausting av vitaminar i alle slag 'former'.Altså: Samkvem mellom Torsnes og Norheim har det sjølvsagt vore frå 'Adam av'. Ja, du veit han med eple!Du finn truleg eit skiftebrev av 20. februar 1306. Syskina Ivar Guttormsson og to systrar skifter etter faren på Norheim, Guttorm Ivarsson. Den eine systra er gift til Sandvin, den andre er gift med Sigurd på Torsnes. Borna til Brynhild Josefsdotter arva såleis halve Ænes etter henne på Torsnes. Dersom teorien til Mardal held stikk, var Toralde sonen til Sigurd på Torsnes og denne 'Systra' frå Norheim. Borna til Botolv Einridesson tok arv etter Kristina Toraldedotter. Ænes vart derfor delt etter Sigurd Gautesson Galte n. 1260. Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Ole Gilje Dale

Då eg kasta meg inn i debatten, meinte eg å ha sikre opplysingar fram til Lars Nilsson Nes og kone på Spildo. No meiner eg også å vera sikker på dei næraste anane til Lars, attende til oldemora, Herborg Samsonsdotter på Linga.Eg kjenner meg sikker på at Herborg kom frå Ænes.Me hugsar at Brynhild Josefsdotter åtte halve Ænes saman med Kristina Toraldedotter. Borna til Bottolv Einridesson på Rogne på Voss tok arv etter båe nemnde damer.Torsnes var knutepunkt. 20. februar 1306 var det skifte på Norheim. Guttorm Ivarsson fekk Norheim. Den eine systera kom til Sandven. Der andre systera vart gift med Sigurd På Torsnes.Bård Karlshovedsson på Norheim var onkel til den nemnde Brynhild Josefsdotter.Bottolv Einridesson var gift med Åse Håvardsdotter frå Rogne på Voss. Ho hdde ei tante, Gyrid Halbjørnsdotter frå Våge på Varldsøy. Gyrid var sonedotter til nemnde Sigurd på Torsnes.Lars Nilsson Nes arva og kjøpte seg inn i Spildo. Han åtte også del av ein av grannegardane, Næsheim. Me les at ei Gjørvild Fadersdotter åtte del av Næsheim. Moro er det då å sjå at Bottolv Einridesson kan vera tip-tip-oldefar til Gjørvild. Noko betre?helsing Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Ole Gilje Dale

Karin. Er du enig med at Karlshovudætta var sterkt infiltrert i Torsnes og Norheim?. Eg sette store voner til at du og Wangensteen tok for dykk Færøyane og Guttorm Nilsson si slekt.Under tråd nr. 65026 har eg prøva å lokka deg til å bruka kunnskapane dine på det nemnde. Det har vore vanskeleg å finna samanheng i Guttorm Nilsson sitt privatliv og hans virke på Færøyane. Helst vil ein sjå bort frå at han hadde privatliv også der. Han var lagmann også for Færøyane heilt frå 1490.I tråd 65026 nemner eg Eufemia Andersdotter og Amla gard. Ho får skjøyte på garden, noko som vert stadfest i herredagsdom i 1599. Det som då er serleg interessant er at Elias Samuelsson Loss sender klagebrev til kongen i 1660. Han skriv der at slekta hans har hatt garden frå Arilds tid. Elias Loss var sonen til dotterdotter til nemnde Eufemia.Denne opplysinga skulle vel også interessera Leif Erik Otterå som starta tråden her. Slektningane hans var vel aktørar i rettsaka i 1599?.Jo Rune Ugulen skriv også om Eufemia. Eg har hevda at Jo gissar om Eufemia, kor ho kom frå. Fråsegna hans står i kontrast til det Elias Loss skriv i klagebrevet. Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.