Gå til innhold
Arkivverket

[#57290] Jens Peter Andersen ,Hadsel Hvor blei han av


Gjest Bent Robert Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bent Robert Nilsen

Jens Peter Andersen, f 1796 på Haug i Hadsel,foreldre var Anders Davidsen og Martha Olsdtr.Han giftet seg 28/7 1843 Lenke med Ingeborg Christine Hansdtr.Hennes fars navn er ikke oppgitt i kirkeboken da de giftet seg, der står at hun er 23 år og at hennes fødested er oppgitt å være Ongstad.Men jeg kan ikke finne hennes dåp i kirkeboken 1818 - 1825. Var hun fra Hadsel og hvem var hennes foreldre.De har to sønner til dåpen Hans Peter f.20/9 1847 og Edvard Christian f 5/5 1851.Jeg kan ikke finne. Hans Peter blei min tippoldefar,og var i Bø i 1865.Men jeg kan ikke finne resten av familien i 1865.Er det noen som har opplysninger om denne familien og hvor ble det av dem? Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Robertsen

Hei Bent.Jens Peters bror, David Andersen, var min tipp-tipp-oldefar.Jens Peter må være død før 1858 for i følge Bø Bygdebok gifter enken Ingeborg Kristine Hansen seg i 1858 med Petter Olaus Andersen, født i Beistad i 1828, død 1888 i Mårsund i Bø.Ingeborg Kristine og Petter Olaus fikk 3 barn: Elise Kristine f.1858, Anne Sofie f.1861 og Ida Oline f.1864.Om Ingeborg Kristine står det at hun er født i Fanøy i 1818 og død 1891 i Bø. Etter det jeg ser, så er Fanøy en liten øy vest for Florø i Sogn og Fjordane.Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Robert Nilsen

Takk til dere alle for opplysningene om Jens og hans familie.Da får jeg se om jeg kan finne Anne Kristine sitt opphav.Det som forvirret meg,var opplysningen som sto i kirkeboken da hun giftet seg,at hun oppgav å være født på Ongstad.Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Robert Nilsen

Til Johan. Hvor døde Jens, jeg finner han verken i Bø eller Hadsel.Ikke finner jeg han i utflyttete i Hadsel eller innflyttete i Bø? Men de må jo ha flyttet mellom 1851 og 1853, for han står oppført i Bø bygdebok på Mårsund . Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.