Gå til innhold
Arkivverket

[#57293] Søker opplysninger om Johan Hansen Dahlen?


Gjest Bente Dahlen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Dahlen

Etterlyser min farfar Johan Hansen Dahlen f. 04.11.1891 i Sør-Fron, Gudbrandsdalen. Han bodde i Hokksund og giftet seg i 1910 m Jenny Mathilde Lauritsdr Røren f.24.04.1888 Haug, Øvre Eiker. De bodde på Årbogen i 1911, flyttet til Brumunddal i 1912 og videre til Lillehammer hvor min far Johannes ble født i 1915. Johan forsvant fra sin familie på Lillehammer sent i 1918 eller 1919? Han jobbet ved Jernbanen. Derfra forsvinner alle spor?? Ingen vet hvor han tok veien. En slektning i Bergen mente at han dro til USA, men jeg finner ham ikke. Er det noen som kan hjelpe meg? eller har noen vært borti slekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Hei!Dessverre kan jeg ikke hjelpe noe særlig. Jeg kjenner heller ikke familien. Du finner ingenting her, altså? [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebMeta.exe?slag=vismeny&fylkenr=&knr=&katnr=5&aar=&dagens=&emnenr=1>Lenke og spesifikt i denne emigrantprotokollen fra Kristiania LenkeMin erfaring er at en må søke nokså åpent. Alder og fødselsår er vanskelig fordi begge finnes representert i samme basen.Kanskje noen som har abonnement på Ancestry.com kunne søke i amerikanske folketellinger?Har du prøvd å søke etter ham i Jernbanens arkiver over ansatte? eller i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.