Gå til innhold
Arkivverket

[#57315] Slekt i Vestfold


Gjest Astrid Haakerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Haakerud

I bygdeboka for Botne finner jeg på Krone i Hillestad Magnus Frantsen. død 1823, 84 år, gm2. Kari Syvertsdt fra Hærkjeft i Fon, død 1836, 73 år. Kari er ikke nevnt under Hærkjeft i bygdeboka for Ramnes. Kan noen hjelpe meg med å finne deres foreldre? Vennlig hilsen Astrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen

Hei. Legger bare inn noen opplysninger jeg fant rundt disse personene.Enkemann Magnus Frandsen Krone fra Hillestad ble gift i Ramnes 28. desember 1789 med pigen Kari Siursdatter Herkjeft.Cautionister: (forlovere) Peder Christensen Strand fra Hillestad og Jan Herkieft.Døpt 6. januar 1793 Magnus Krones datter Gunhild. Faddere: Else Strand, Else Holm, Jørgen Jelstad, Elev Jelstad, Christopher Krone.Bare noen enkle opplysninger.Mvh. Torbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Semming Hynne

HeiDet blir døpt ei Kari Siursdatter 8/6 1766 i Lardal høyre side LenkeOm dette er riktig dame vet jeg ikke. Har dessverre ikke Lardalbøkene, men kanskje noen andre kan slå opp på Engelstad i Lardal og sjekke om det står noe,mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

I følge Botne bygdebok kom Magnus' første kone, Gunhild Olsdatter, fra Nedre Tuft i Sandsvær. Har du f. eks. sjekket om de ble gift i Sandsvær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.