Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

[#57329] Nyplasshage lnr 715 gnr 139/2 Orvos/ på Røros

Recommended Posts

Lurer på om noen kan hjelpe meg med dette ? Er flere spørsmål angående flere personer som er på denne plassen.finnes det foreldre til bla Stiger Johannes Mikkelsen ( Nyplass som døde i 1747 gm 1 gang med Marit Pedersdatter død i 1703 gift 2 gang med Anne Olsdatter Kurås 1673-1762 ( finnes det foreldre på disse tro ? )Jeg vil gå til Stiger Johannes Mikkelsens 2 ekteskap med Anne Olsdatter Kurås 1673-1762 Disses barn : 1.Michel Johannesen Nyplass 2.Peder Johannesen Nyplass 3.Johannes Johannesen Nyplass 1720-1800 g 1 gang Martha Ingebrigtsdatter i 1745( vet noen hvem som er foreldre til henne ? I dette ekteskapet er det disse jeg tar utgangspunkt iEven Johannesen Nyplass 1752-1824 gm Kari ( Karen )Olsdatter Sommer Anne Johannesdatter Nyplass gm Ingebrigt Olsen Rugelbakk ( mangler data på Anne ) opplysninger tatt fra Rb 5 side 343 og 344. Kan noen der ute hjelpe meg med noe av dette ? Mvh RMK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Johannes Mikkelsen kom fra Litlgjerdet 34/2 i Ålen. Hans sønn Mikkel Johannessen (ca 1705-1799)overtok gården. Johannes sin far skal være Mikkel Ingebrigtsen f. ca 1638, død før 1700. Sistnevntes far Ingebrigt Mikkelsen, f ca 1610, død før 1664.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Ifølge skiftet etter Johannes Mikkelsen var enkens lagverge hennes bror Peder Olsen Kuraasen:Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Martha Ingebrigtsdatter ser ut for meg å være datter av Ingebrigt Evensen Bjørgum og Ingeborg Olsdatter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha. Står det noe om Johannes Mikkelsen i Ålen og Ålbyggen tro? Mvh RMK

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Astrid Ryen

Han står nevnt under Litlgjerdet bind 1 side 327 f. Mikkel Lillegiære har jeg sett som fadder på Røros

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.