Gå til innhold
Arkivverket

[#57329] Nyplasshage lnr 715 gnr 139/2 Orvos/ på Røros


Gjest Rolf  Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Lurer på om noen kan hjelpe meg med dette ? Er flere spørsmål angående flere personer som er på denne plassen.finnes det foreldre til bla Stiger Johannes Mikkelsen ( Nyplass som døde i 1747 gm 1 gang med Marit Pedersdatter død i 1703 gift 2 gang med Anne Olsdatter Kurås 1673-1762 ( finnes det foreldre på disse tro ? )Jeg vil gå til Stiger Johannes Mikkelsens 2 ekteskap med Anne Olsdatter Kurås 1673-1762 Disses barn : 1.Michel Johannesen Nyplass 2.Peder Johannesen Nyplass 3.Johannes Johannesen Nyplass 1720-1800 g 1 gang Martha Ingebrigtsdatter i 1745( vet noen hvem som er foreldre til henne ? I dette ekteskapet er det disse jeg tar utgangspunkt iEven Johannesen Nyplass 1752-1824 gm Kari ( Karen )Olsdatter Sommer Anne Johannesdatter Nyplass gm Ingebrigt Olsen Rugelbakk ( mangler data på Anne ) opplysninger tatt fra Rb 5 side 343 og 344. Kan noen der ute hjelpe meg med noe av dette ? Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Johannes Mikkelsen kom fra Litlgjerdet 34/2 i Ålen. Hans sønn Mikkel Johannessen (ca 1705-1799)overtok gården. Johannes sin far skal være Mikkel Ingebrigtsen f. ca 1638, død før 1700. Sistnevntes far Ingebrigt Mikkelsen, f ca 1610, død før 1664.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.