Gå til innhold
Arkivverket

[#57345] Andreas Estensen Dahl f. 1838 Ørlandet eller Strinda


Gjest Johan I. Borgos
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan I. Borgos

Andreas Estensen Dahl, f. 12.08.1838, kom til Vesterålen omlag 1857. Jeg har alle data om han etter dette året, men opphavet hans er uklart.Da Andreas gifta seg med Ellen Lavina Arnesdtr i 1858, oppga han at faren var Esten Anderssen Viklem fra Ørlandet. FT 1865 oppgir imidlertid 'Kjøbstaden Trondhjem' som fødested, og i FT 1875 står det Strinda.Jeg har ikke funnet dåpen eller konfirmasjonen hans i Ørlandet, og regner med at han blei født i Strinda eller sjølve Trondheim. Dahl-navnet kan skrive seg derfra. Klarer noen å finne hvor Andreas blei født?Opplysningene skal brukes i gårds- og slektshistorie for Andøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Johan! Her er dåpen til Andreas Estensen Dahl,født 12 august 1836 (nr 64): Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Lade i Strinda, Ministerialbok nr. 606A04 /1 (1823-1840), Fødte og døpte 1836, side 118. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16281&idx_id=16281&uid=ny&idx_side=-75>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Kjempebra! Da har jeg bakgrunnen hans komplett. Andreas var gift to ganger og har rikeleg med etterkommere her oppe. Han døde i 1917. Tusen takk for hjelpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.