Gå til innhold
Arkivverket

[#57356] Gårder og slekter fra Grue


Gjest Nina Stenvall
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Stenvall

Jeg synes det er litt vanskelig å få tak i hvilke gårder som er omtalt i de nyere bøkene fra Grue. Som et eksempel kan jeg nevne Ole Anton Arnesen, født på Tostensrud 1869, gift med Hanna Olsdatter og i 1900 bosatt på Nilsrud. Jeg skulle gjerne følge denne familien videre.... Jeg har navn på fire barn født på Nilsrud 1893-1902. Hanna var datter av Ola Halvorsen og Oleana Kristoffersdatter. I den gamle Grue-boka står det at Bruk I ble solgt i 1909 til Engebret O. Nilsrud. Har noen kjennskap til hvor det ble av 'min' familie??Vennlig hilsen Nina Stenvall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Helene Amundsen

Kan dette være din familie som utvandret til N.Amerika i 1909? Nr 13-17 på høyre side: Permanent sidelenke: Lenkemvh Marit Amundsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Stenvall

Tusen takk Marit!! Dette er rikig familie, ja!!! Flere i denne slektsgrenen hadde emigrert tidligere, så jeg burde jo ha tenkt på den muligheten.Da trenger jeg ikke finne frem til gården Nilsrud. Men neste spørsmål her blir om noen av de nyere bøkene fra Grue har oversikt over familiene på Tostensrud og Kulblik, og i tilfelle hvilken...Mvh Nina Stenvall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank H. Johansen

De 'nye' Grue-bøkene er inndelt slik:- Grueboka Finnskogen, 1990, gårdsnr. 94-117, samt deler av gnr. 24 og 38- Grueboka Nes, 1994, gårdsnr. 93 (Nes)- Grueboka Skara, 1996, gårdsnr. 91-92- Grueboka Svinøre-Fuglerud, 2000, gårdsnr. 81-90- Grueboka Voll-Vollermoen, 2001, gårdsnr. 22Kulblik har gårdsnr. 78 og Tostensrud gnr. 35, så her må du nok nøye deg med de gamle bøkene fra 1948-1949.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.