Gå til innhold
Arkivverket

[#57359] Ullensaker - oppslag i bygdebok - Holt-eie og Krogfoss, Mons Pedersen ca.1775.


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Har funnet følgende barn for Mons Pedersen og Gubiør Jacobsdatter i Ullensaker:Jacob døpt 8 mar 1775 under Holt-eieKari døpt 21 des 1777 under KrogfossKari døpt 8 okt 1780Arne døpt 9 des 1781Ole døpt 18 des 1785Kan noen hjelpe meg med å slå opp i bygdeboken for å se om det står noe om flere barn i dette ekteskapet?Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Huff, det var trist Carsten! Finner ingen av barna konfirmert i Ullensaker heller - de har kanskje flyttet ut av bygden. Men - som alltid, tusen takk. Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Hei. Etter kirkeboka fra Skedsmo ble Ungk. Mogens Pedersen (Værket?) og Pige Gubiør Jacobsd. Tøyeneie trolovet 20.sept.1772 i Hakkedalen. Viet 28.Des.1772. Se par nr.24 LenkeDette var vel paret som senere kom til Ullensaker? Nå vet ikke jeg hvor gode bygdebøkene fra Nittedal og Hakadal er. Men kanskje de er omtalt der.Mvh Ellef Ellefsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Havik

Hei GuroJeg synes å huske at det er to Krogfoss-bruk, men på hver sin side av elva mellom Ullensaker og Nannestad.Muligens kan det stå noe om familien i Nannestad bygdebok i stedet?(med stort forbehold om at jeg husker feil)Mvh Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Ellef Ellefsen

Hei. Jeg førsøker på ny. Har førsøkt sende innlegg to ganger før, men har blitt logget ut idet innleggene skal legges på plass.Bygdebøkene for Nittedal og Hakadal er nå på nett. Se LenkeSe Hakadal, bind 2. På side 409, under Tøyen, finner du foreldre og familie til *Gudbjørg, g1772m Mons Persen på Hakadals verk*.Hytten (Hakadals verk) er som du vil se også med i samme bindet. Hvor god oversikten er over alle og enhver som arbeidet der, vet jeg ikke. Mvh Ellef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.