Gå til innhold
Arkivverket

[#57362] ingeborg og hans hansen bamble-kragerø


Gjest Gunn nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn nilsen

Kan noen hjelpe meg med opplysninger ang ingeborg f johnsen 23-9-1865 fra moen på rørholt og ektemann hans hansen f 10-6-1869 fra bamble eller kragerø mvh gunn nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Jeg regner med at dette er ekteparet du etterlyser.De var i 1900 bosatt i den samme gata som jeg bor i dag. Om det er av interesse kan jeg skaffe et bilde av huset.Du skriver at du trenger opplysninger om Ingeborg og Hans. Er det forfedrene eller etterkommerne du søker opplysninger om? Legger inn opplysninger om familien her. Vet ikke hvordan du legger inn en link til folketellingen, men legger med en kopi av det som står der.Hilsen Kerstin Thorsen. 981 Kragerø 9 25a Bjørnsborgbakken 19 Vaaningshus Sidebygninger: Udhus, Bagbygning samt Privet n 1. Bagbygningen har 2 Etager 7 1 Slagteri 2 7 31 30 Bohnhorst 5 Bagbygning 2de 1 4 4 Hushald nr. Førenamn Etternamn Kjønn Busett Fam. stilling Sivilstand Yrke Fødd år Fødestad Nasjonalitet Trussamf. 4424 1 Hans Marthinius Hans. m b hf g Grubearbeider 1869 t n s4425 Ingeborg Hans. k b hm g Hustru 1865 Bamble Brb n s4426 Hanna Christine Hans. k b d ug Datter 1896 t n s4427 Inga Hansine Hans. k b d ug Datter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Jeg fant dessverre ikke vielsen til Ingeborg og Hans for det er ikke skannet noen kirkebok med vielser i denne perioden. Muligens det ikke ble ført annet enn fødsel og død i denne perioden.Men jeg fant dåpen til Hanna Kirstine i 1896. se nr.4. LenkeDer er morens etternavn Olsdatter og født i 1866. Dette kan muligens være feil. Og faren heter Magnus istedenfor Martinius. Det hender dessverre at det blir feil i bokføringen, men det gjenstår å se om jeg har funnet rette personer.Hilsen Kerstin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Nå fant jeg Inga Hansine født 28-1-1900LenkeFortsatt heter moren Olsdatter men nå står det 1865. De bor nå på Bjørnebyen. Da Hanna Kirstine ble født bodde de på Maistanga. De flyttet med andre ord litt rundt.Hilsen Kerstin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Da Bertha Theodora blir født 23-2-1910 bor de fortsatt på Bakken (Bjørnsborgbakken) og moren heter Olsdatter. Bertha gift Enger dør 12-07-1993.LenkeHans Martinius dør 2-11-1939Mvh Kerstin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gunn nilsen

hei Kerstin. takk for opplysningene,det hadde vært morro å få et bilde av huset,ingeborg og hans var besteforelderene til moren min som nå er død ,tror hun snakket om at hans jobbet på telegrafen og bodde på jøransberget Takk for hjelpen mvh Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Hei Gunn. Jeg lurer på hva din mor og hennes foreldre het? Om du sender meg din epostadr. så kan jeg sende deg bildet. Muligens at jeg på den måten også kan gi deg flere opplysninger. Det er jo ikke alt fra 1900-tallet som kan skrives i dette forumet.Hilsen Kerstin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Nilsen

Hei Kerstin. Er glad for alle opplysninger jeg kan få, min mors navn var Ingeborg Karoline Antonsen f Pedersen og hennes foreldres navn var Rakel Alvilde Hansen og Emil Wilhelm Pedersen han kom fra danmark.Her er e-mail adressa mi peh-nils@oneline.no På forhånd takk hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.