Gå til innhold
Arkivverket

[#57382] Parykkmaker fra Arendal


Gjest Jan Braathen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Braathen

Jeg prøver å verifisere dåpen til parykkmaker Hans Lund (Hans Hansen Lund) og trenger litt råd.Hans Hansen Lund ble gift med Ingeborg Aanensdatter (Aanonsdatter) 27. mars 1759 i Arendal kirke. Se [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070329640292.jpg>LenkeI FT1801 bor de i Halse og han er 71 år, dvs at han ble født i 1730 (+/- 1 år). Se LenkeJeg har søkt etter ham i KB for Arendal og har funnet en mulig kandidat. En Hans Jørgen ble døpt 8. juli 1730 i Arendal kirke. Foreldrene er Jørgen Lund og Maren Hansdatter. Se LenkeI tillegg fant jeg en Hans døpt 1. juli 1728 i Arendal kirke (døde i september 1728). Foreldrene er Jørgen Lund og Maren Brink. Se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Skaar Nygaard

Jeg tror du kan være så godt som sikker på at han er sønnen til en Hans. Hvis du har finkjemmet Arendals kb, er han trolig født et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Hei! I Foss' 'Arendal byes historie' disse kanskje omtalt på side 289.Postmester Jørgen Jørgensen Lund gm Maren Hansdatter Brinch. Jørgen døde 75 år gml 15/4/1765.En datter, Cathrine Marie Lund 1732-1800 g1764m David Larsen Wrensted. De hadde fem barn - to sønner. Sønnen hans Jørgen tok morens slektsnavn - Lund. Han var navigationsexaminator f 1765, d 1830. Gm Elisabeth Andersd Madsen Damsgaard.osv.....- Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.