Gå til innhold
Arkivverket

[#57404] Hva skal jeg tro, kirkeboken for Sandviken/Bergen eller?


Gjest Torleif Odland
 Del

Recommended Posts

Gjest Torleif Odland

I kirkeboken for Sandviken står min mor Anna Olsen(gift Odland) fødd 21.desember 1920.Da jeg oppdaget dette ble jeg temmelig forbauset, da hennes fødselsdag var 18 desember. Finnes der hjelp til å sjekke kirkeboken for konfirmerte over Sandviken, tror hun var konfirmert i 1935, om fødselsåret der er forandret.Eller vielsen i Sandvikskirken 10 oktober 1942.Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Mange takk Nedrebø,jeg rister litt på hodet, alle hennes gebursdager ble feiret den 18des.Mvh. Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei Torleif,har noen av dere tatt vare på dåps- og/eller vielsesattesten hennes? Det ville jo være interessant å vite hva som står der.... Ser det står 18.12. på Gravminner også.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Hei Arnfrid.Joda, jeg har hennes passeringseddel fra krigen, og den står der 18 på. Min far sier(90 år)at der stod 18 desember på vielseattesten hennes. Og jeg vet ikke noe annet, en alle hennes dager ble feiret 18. Jeg har et gammelt gebursdagskort skrevet av hennes far til 45 årsdagen i 1965, der står det: Jeg gratulerer deg Anna meg dagen den 18. far. For litt underligt er det.Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg har nå sjekket fødselsregisteret fra Sandviken. Også der står fødselsdatoen som 21. desember 1920. Opplysningene er meldt 21. januar 1921. Selve fødselsmeldingen til Bergen helseråd vil gi fasittsvaret. De ligger i dette tilfellet i Bergen byarkiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Mange takk Yngve Nedrebø, jeg har nevnt dette for min nærmeste familie, og dei rister vantro på hodet. Siden jeg har bodd utenbys i 35 år, så kan du kansje tipse meg hvor Bergen byarkiv holder hus også da? Igjen mange takk.Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Et lite spørsmål: Finnes der i dag fotos eller gamle bilder fra Wilhelmineborg (Borgen) i Sandviken?Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Tusen hjertelige takk Arnfrid for ditt tips. Jeg ser bare at de er ikke utskriftbare, jeg skulle gjerne hatt de overført til mitt slektsprogram, men den gang ei.Mvh. Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Du kan bestille, så vidt jeg vet. Jeg har kjøpt fotoer fra billedsamlingen av vårt hus i gammel tid. Hun jeg har hatt kontakt med heter Solveig Greve, gå til Billedsamlingens forside. Link oppe til høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Du kan høyreklikke på bildene, for så å lagre de på din egen pc.(ref innlegg nr.12) Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Takk begge to,fant en løsning, etter å ha feilet noen ganger, bildene er på plass i LEGACY.Mvh. Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.